Mammas gamla duk…

…fick en ny chans att sprida glädje.
Några omöjliga fläckar gjorde urklippningen lite pusslig men jag lyckades undvika dem allihop (hoppas jag!).

Hade tänkt mig en ren 60-tals-mini men så tyckte jag att det blev för blekt, därav de svarta kanterna.

Jag har tre klänningar som saknar dragkedja hemma. Men mina beställda dragkedjor dröjer. Är man som jag lite pinne kommer man utan problem i klänningen ändå så jag sydde klart den utan blixtlås.
Den som har lite mer former får snällt vänta tills dragkedjorna dumpit ner i min brevlåda.

Vad tror ni, jag har sytt en liten ficka till också, i samma tyg.
Bör jag sy dit den så att nåt bryter av lite?

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Mammas gamla duk…

  1. ottopippi skriver:

    Hej!!! God fortsättning! Jag ser verkligen fram emot att inspireras av ett nytt Rinosömnadsår!!!

    En liten ficka på tror jag personligen blir pricken över i:et här!

    På nyår hade knoddarna sina tvillingpompejor på sig som så ofta vid högtidliga tillfällen. De används flitigt fortfarande som du förstår 🙂 Och de får alltid en massa komplimanger.

    Jag önskar så att jag hade och tog mig tiden att börja sy annat än beställningar. Blir så inspirerad varje gång här och har haft en jobbig höst och knappt hunnit med nåt skapande alls. Men vi ”ses” mer i cyber detta år!

    Ha det gott!

  2. Vindling skriver:

    Personligen tycker jag: Nej! Absolut ingen ficka, den är perfekt som den är.

  3. jejja skriver:

    supersnygg! Själv är jag en fick människa…. så för mín del kanske en ficka hade varit snygg…. men jag vet inte….. svårt…. =)

  4. gulligan skriver:

    Absolut en ficka;) klänningen är så fin!!! gillar de svarta kanterna!

  5. SiriR skriver:

    Så stilig kjole:)
    Stilren og fin uten lomme, men med lomme blir den nok også fin..

  6. ottopippi skriver:

    Bra tips det där med beställningssidan Rino. Skall tänka på saken, även om den genererar lite pengar… Fast varför skall jag delvis finansiera min hobby om man inte kan utöva den? Förresten, för länge sen sydde du en 60-tals klänning av ett mönster du ritat av av en annan sybloggare, minns nu inte vem. Det var skitsnyggt (ganska vid A-formad). Funderar på att pröva ngt liknande. Skall fila på ett sånt. Kanske starten på något annat än mina ”Miniklänningar” för vuxna. Jag behöver verkligen bredda min vuxensömnad, och då är du min främsta inspiration! Ha det gött!!

  7. Jes skriver:

    Underbar klänning!!! Ingen ficka den är perfekt som den är

  8. Hello skriver:

    Den är superfin! Och jag skulle inte lagt till ficka.

  9. Pia skriver:

    Ingen ficka!

  10. Syserine skriver:

    En röst till? Då röster jag mot ficka : ) Ren och fin som den är. Ränderna blev fint i sidorna!

  11. hillevi skriver:

    Tänk så kul det kan bli av en gammal duk!
    Själv har jag börjat gå igång på gamla överkast…Ååå ett nytt år..så mycket osytt ännu..så kull det är.Jättefin klänning!

  12. Kaja skriver:

    Jättefin! Om det är någon som undrar så har jag en matchande klänning till nyfödd i grönt. Samma duk tror jag banne mig att det är också! Den har en liten magficka på sig:
    http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=24358143

  13. Fitmum skriver:

    haha, så kult!! Den ble stilig!

  14. makiato skriver:

    Hej! Jag tycker den är fin som den är utan ficka. Då ser man rand/rutmönstret som är så fint i sig. Men du bestämmer! 🙂

  15. rino skriver:

    ni tycker olika men lite fler röstar mot ficka och jag tror jag instämmer. Så man inte förstör ränderna som makiato skriver.

    Jag har dessutom kommit på ett annat tyg som jag tror fickan skulle bli snygg på!
    Tack för hjälpen alla

Kommentera

