Fel storlek!

”Den fyrkantiga kragen från Stylish Dress R men en klänning där man inte ser gravid ut.”
Nåt sånt löd önskemålet inför den här klänningen.

Beställaren valde tyg och modell, mejlade sina mått och jag sydde. Men klänningen visade sig vara på tok för stor!
Nya mått har mejlats och en ny klänning har sytts och skickats så nu håller jag tummarna att den kommer att passa!

Den här klänningen kommer istället att få bo hos Cissi&Selma i väntan på ny ägare.

(klänningen sitter nog betydligt snyggare på en stilig kvinna i storlek 44/46 än på min provdocka! Den är figursydd och har dragkedja i ryggen)

Klänningen sitter nog betydligt snyggare på en storlek 44/46 än på min provdocka! Den är figursydd och har dragkedja i ryggen.
Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Fel storlek!

  1. Jenny skriver:

    Å var roligt att se att dina klänningar är ursnygga i stora storlekar också! Du är så himla inspirerande 🙂

  2. emilie skriver:

    Vilken underbar klänning, både modell och tygkombo. Jättefin.

  3. jejja skriver:

    supersnygg…. Du är verkligen en hejare på klänningar nu för tiden =)

  4. makiato skriver:

    Så bra att någon annan får möjlighet att köpa den istället.

  5. Anna skriver:

    OH! Stora storlekar! Yay!^^

  6. Lucia skriver:

    Får nog ta mig en sväng för bi Cissi och selma och prova några av dina alster… Du syr ju så snygga saker…

  7. Randi skriver:

    Såååå kul kjole, den kunne jeg tenkt meg er den fremdeles for salg? Pris?

  8. rinosyr skriver:

    Randi, jag mejlar dig:-)

  9. Randi skriver:

    Jeg er så fornøyd med kjolen min, den passet perfekt og jeg har fått mange fine kommentarer på den:)

Kommentera

