Lagom!

Så här blev den, klänningen som fick ersätta den för stora.
Ibland är pompeja finare i mindre doser tycker jag.

Jag hade lovat klänningen till beställarens födelsedag och så åkte jag på en rejäl förkylning. Med hjälp av alvedon och en het vetekudde försökte mitt trötta huvud räkna ut hur i all världen man syr ett par ärmar till en rund krage lika bred som axlarna.
Vet inte om jag är så mycket klokare nu men ärmarna sitter iallafall på plats och klänningen passade den här gången!

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Lagom!

  1. Doris & Assar skriver:

    Wow, vad fin!!! Den nedan var också helt otroligt snygg!!

  2. Y skriver:

    jättesnygg!!

  3. Petra h skriver:

    Den var jättefin! Helt i min smak!

  4. ottopippi skriver:

    Helläcker lagom-klänning 🙂 Så snyggt med pompejadetaljerna! Du är verkligen vuxemklänningsdrottningen NO 1!!!!!

    Hörde du nånsin dig för med mönstret till din fina 60-talsklänning som du hade ritat av förresten? Skulle du i så fall kunna tänka dig att delge mig det???

  5. jejja skriver:

    superfin, håller med ovanstående talare. Du är vuxenklänningsdrottningen no.1 =)

  6. MESC skriver:

    Du är helt otrolig! Den här är en av de snyggaste klänningar jag sett!

    Tack för att du delar med dig av din talang, du inspirerar!

  7. gosi skriver:

    Håller med…du är helt otrolig med dina urläckra vuxenplagg. Så himla skoj att kika in här och få titta på alla godsaker du visar upp.

  8. emilie skriver:

    Fin!! Vad händigt det måste vara att ha en provdocka. Jag syr nästan aldrig till mig själv, för jag inte tycker passformen blir bra. Ska det ändras i midjan te.x så ska det nålas och ha sig, men det blir ju aldrig riktigt symmetriskt när man nålar med sig själv som provdocka…. Och sen ska klänningen tas av, och då åker hälften av nålarna ur….
    Jättefin klänning, och Pompeja är verkligen fint…

  9. rinosyr skriver:

    så fina ord från så duktiga människor! tack:-)

    emelie: nä nåla på sig själv är ingen höjdare. fast jag är lite sur på mig själv att jag inte använder dockan mer.
    Har du provat att mäta en favoritklänning och gå efter den?

  10. Strömming skriver:

    Shit vilken underbar klänning!!!! 😀

  11. Pia skriver:

    Alltid lika snygga saker här 🙂 Jag blir grymt imponerad och inspirerad varje gång jag går igenom dina modeller.

    Hur blev det med ”ficka eller inte ficka” på den rutiga klänningen? Blev det en ficka.. eller inte???

  12. rino skriver:

    just det, tack för påminnelsen pia. jag lutar åt att inte plottra till det. inte ficka mao.

  13. Linda skriver:

    Vad fin den blev-

  14. Hello skriver:

    Nä, vad synd! Att den passade alltså. Annars kanske jag hade kunnat ha den 😉 Så oerhört otroligt jättefin!!!!!

Kommentera

