Lila = fint

Minns nån den blå klänningen med spets jag sydde för sådär 1½ år sen?
Nu har jag gjort en favorit i repris, med spets och allt. Den här gången satte jag dit små puffiga ärmar.

Tyget hittade jag faktiskt i Ohlssons stuvlåda. Jag gillar de starka fina färgerna.
Klänningen har osynlig dragkedja i ryggen.

Storlek 36 (kanske kan en 38 ha den också).

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Lila = fint

  1. ottopippi skriver:

    Lila är SKITFINT!!!! Är den till salu? Kostar? Är väldans sugen på en alldeles egen Rino-klänning…

  2. jejja skriver:

    åh, helt underbar. Lila är skitfint (citerar ottopippi=)

  3. Anna, od Andulky skriver:

    Helt underbar! Frågar samma som Ottopippi.. Vill också köpa!!
    /Anna

  4. Maria skriver:

    Åh så fin! Om den är till salu kan du gärna maila mig. Jag kan i så fall mäta mig själv så kan du se om du tror den passar.

  5. Pia skriver:

    Jösses va läcker!

  6. Hanna skriver:

    lila är väldigt fint. särskilt i din tappning.

  7. aleisa skriver:

    ursöt! jag som trodde svenskarna gillar inte lila, men rino gillar man väl, vad som helst!

  8. Ett Tu Tre skriver:

    Underbar – en sån skulle jag också vilja ha med puffärmar och spets och allt.

  9. Jo skriver:

    Oj, så fin! Jag brukar inte gilla vare sig lila eller så mönstrat på kläder till mig själv, men den där skulle jag absolut inte ha något emot att svassa runt i. Superfin! Ibland är verkligen det enklaste samtidigt det finaste.
    Gillar din blogg skarpt, btw. Det finns väldigt mycket fint här inne!
    Ha det gott!

  10. rino skriver:

    tack:-D
    japp den är till salu, ottopippi har första tjing, jag mejlar dig:-)

  11. randidesign skriver:

    Lilla er min favorittfarge, så jeg likte kjempegodt den nye kjolen din. Ha en fin dag!

  12. SiriR skriver:

    Åh, for en nydelig kjole!! Dene likte jeg ekstra godt!

  13. solig skriver:

    Oj, det var många som var spekulanter på den! Det förstår jag för jag var också lite sugen. Jag har ju i och för sig redan en egen Rino så jag får väl tåla mig.

  14. Retro Elephant skriver:

    Lila kan vara riktigt snyggt, speciellt till denna klänning!

    //Lina

  15. Åsa skriver:

    Åååååh vad FIN den är!!!! ja, du har ju redan massor av spekulanter på den så…jag får vara tidigare ute nästa gång!

  16. Ann-Elisabeth skriver:

    hvor mye koster det å kjøpe en kjole? Den var bare nydelig.

  17. Pia skriver:

    Så avis på det här tyget – vilken flax att hitta sånt fint tyg

Kommentera

