Erikas klänning

Oj det var kreativa förslag ni hade om mitt hemliga projekt!
Snart ska jag berätta… Men först vill jag visa min senaste klänning.

Modell 60-tal. Tyg gardin, troligen 70-tal men ser helt sprillans ut i färgerna. Hittade den på loppis, säljaren hade fler likadana men jag hade nästan inga kontanter… Kunde åtminstone pruta till mig en.

Hals och ärm är kantad med mörkblå snedremsa på insidan. Tog ingen bild på det men det blå blev ursnyggt till (tycker jag).
Strl 36. Såld.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Erikas klänning

  1. Fru Jippiyes skriver:

    Fantastisk fin! Nydelige farger. Så vanvittig flott med stoooore blomster. Oh, jeg samler inspirasjon og mot til å sy meg en kjole (dvs. klänning)..!

  2. aleisa skriver:

    MUMS, i love it! nu får du berätta! vad det jag som vunnit med min förslag? hahahaha

  3. aleisa skriver:

    javisst mejla mig lite av det du har. jag har ju en pompeja, och är faltisk rädd att klippa i. några gånger tittar jag på och har dig i minne. ska samla lite vuxna tyg och mejla vi varandra. min mickael jackson, så kul när du skriver till din lilla fan. kramar!

  4. Camilla skriver:

    Jackpot! Gillar figurnära modeller och tygets mönster hamnade så fint!

  5. MESC skriver:

    Underbar! Gardinen gör sig så mycket bättre som figursytt fodral!

  6. AnKa skriver:

    Wow, du har verkligen skurit mönstret snyggt.

  7. ottopippi skriver:

    Superläcker! Så bra att du kunde pruta till dig lite av tyget!

    Jag är fortfarande nyfiken på ditt hemliga projekt… Mycket spännande…

    Har du kanske redan beskrivit hur man kantar med snedremsa på insidan??? Jag undrar nämligen lite hur man gör…

  8. rinosyr skriver:

    just det, jag fotade en beskrivning för länge sen men har glömt att lägga ut den… kommer!

  9. one K skriver:

    Den ble lekker!! Likte utrolig godt mønsteret i stoffet, du skulle klart å prute til deg mer stoff😉

    Gratis med åpning av butikk!

Kommentera

