Åkervinda

Just det (tack ”h”)! Jag hade lovat att visa upp en modell jag sydde för evigheter sen som jag gillar jättemycket: Åkervinda kallar jag den.

Jag premiäranvände klänningen på Nick Caves framträdande i Stockholm i oktober förra året. Har en svart långärmad tröja under klänningen nu på vintern. Och en svart tyllkjol jag hittade på second hand typ tidigt 90-tal. Rosa kängor är väl inte nödvändigt att ha till men ett klart plus;-)

Det är en slags 50-tals-inspirerad sak, fast minikort. Helklockad kjol och passpoaler i grön frotté i midjan (prinsesstårtekombinationen!).
Färgerna syns inte så bra på bilderna men är så snygga i verkligheten!
Det rosa tyget var ett påslakan som nu är slut:-(

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Åkervinda

  1. Camilla skriver:

    Helt fantastisk! En klänning som skulle passa mig modell och färgmässigt!

  2. Retro Elephant skriver:

    Nämen gud så tjusigt!! Hela outfitten! Tummen upp🙂

    //Lina

  3. jejja skriver:

    me like =) Supersnygg verkligen.

  4. Hanna skriver:

    väldigt snygg (som jag misstänkte). syr och säljer du den också?

  5. rino skriver:

    nej inte just nu. Måste hinna ikapp lite först…

  6. MESC skriver:

    Underbar! Hur ccol som helst…. önskar att man vore lite smalare på mitten, och med lite längre ben, så man kunde bära korta snygga klänningar!!

  7. ottopippi skriver:

    Så läjligt snygg!!! Lycka nu till med all försäljning och vad kul att det gått så bra hittills. Apropå storleksfrågan så skulle jag vilja ha storlekar 38/40!

  8. Hello skriver:

    OMG så snygg!!!

  9. Linda skriver:

    oj, den här hade jag visst inte kommenterat. Men jag tror jag har sett den innan, här förstås🙂 Det är verkligen en riktigt fin klänning, lite flickigt-barnsligt-tokyomode-miljömedveten…hehe, ja listan kan nog göras lång. gillar den skarpt! och jag känner att jag vill sy en liknande. Du är bra på att inspirera andra, iaf mig. och det är inte dåligt de du! jag är en riktig fegis annars när det gäller att sy till mig själv.

  10. Amanda skriver:

    Hej! Jag är sugen på en åkervinda klänning. Finns det möjlighet att du syr upp en åt mej?

    Trivs superbra med min prästkrageklänning. Ska snart skicka bildbevis🙂
    kram Amanda

Kommentera

