Härmmössa


När jag besöker Cissi och Selma drabbas jag alltid av ett köpbehov. En del av mig tänker ”en sån kan jag sy själv”. Samtidigt, jag syr ju eftersom jag tycker om roliga kläder! Alltså -har jag bestämt – köper jag också roliga kläder. (jag ser det också som ett sätt att stödja mindre designers).

Hursomhelst så hittade jag en mössa tidigare i vintras som direkt blev en storfavorit. Märket heter TeklaU och att besöka hennes blogg är som att stiga in en egen sagovärld. Förutom de snygga mössorna så målar hon söta figurer.

Kunde inte låta bli att sy en egen TeklaU-mössa. Den är förstås inte lika snygg som originalet men jag gillar den här också.

Sonen fick posera. På mig sitter den lite tajtare.

Det här inlägget postades i Damkläder, på huvudet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Härmmössa

  1. Camilla skriver:

    Härlig modell i ett häftigt tyg!

  2. Shamu skriver:

    Den var kjempesøt!
    Takk for link til ny blogg forresten. Alltid spennende med nye blogger og nye eventyr å utforske.
    Ha en super søndag!

  3. Malene skriver:

    Hej. Tak fordi du deltager i min give away, men du har glemt at skrive, hvor mange lodder du deltager med? Vil du lige skrive det derinde?
    Kh. Malene (Kreakriller)

  4. desfleurs skriver:

    Very, very nice hat !!
    I still like very much what you sew, the large flowers and the colours really ”talk” to me !! As well as your patterns !
    Do you know the magazine PEPIN ? They had a thematic title on ”flower power” on textile and dress styles, it’s quite plesant for the eyes !!
    Have a nice week-end !

Kommentera

