Vårkänslor

När solen äntligen värmer och det droppar från taken böjar iaf jag längta efter luftiga klänningar i ljusa färger.

Den här är inte typisk mig i färg och form. Genomgående bleka färger och puffar vart man tittar är inte helt Rino, men desto roligare:-)

Större delen av den här klänningen sydde jag innan min teneriffasemester. Jag hade jobbat mycket på den men när jag kom hem blev jag förvånad – klänningen såg inte ut som jag mindes den.
Så nu kämpar jag på med att göra klänningen jag hade i huvudet på semestern.
Vi får se om jag lyckas!

Gulrutigt tyg från Dollys. Snedremsorna är gjorda av ett tyg från Stoff&Stil. Fram och i midjan är det vitt bomullsfoder.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Vårkänslor

  1. aleisa skriver:

    Denna älskar jag, jag hade en sånt ideé till barn, efter jag såg en tjej på tradera som sålde en väska men på fotot hade hon en ungefär likadant klänning, men nu gillar jag din mest.

  2. Palven skriver:

    Söt som en sockertopp!!!!

  3. SiriR skriver:

    Åh, så sommerlig og fin!!
    Og gøy å gjøre noe i en helt annen stil av og til:)

  4. Shamu skriver:

    Den var nydelig. En skikkelig sommerkjole man blir glad av!

  5. Strömming skriver:

    Otroligt fin klänning!

  6. Hanna skriver:

    Åh, vad snygg. Nästan lite Snövit över den.

  7. Fru Jippiyes skriver:

    Nydelig! Alltid bra å ”overraske seg selv” noen ganger med et lite stilbrudd. Ingen er vel konsekvente i sin smak. Kjolen er fantastisk. Selv liker jeg godt store mønster, kraftige farger- men gul/hvite småruter er noe helt for seg selv. Det vekker en sterk sommerlengsel og det virker så superbehagelig i sommersolen.

  8. citten skriver:

    Åååh… så fiiiin! Jeg vil ha sommer og sånne kjoler!

  9. Hello skriver:

    Den var ju ljuvlig! Vilken fantastiskt klädsam modell! Banden som vanligt pricken över i.

  10. Camilla skriver:

    Helt underbar klänning och sitter på en tjusig modell!

  11. ottopippi skriver:

    Somrig, flickig, välarbetad, jättesöt!!!

    Gillar också din härmmössa nedan. Blev genast lite sugen på att härma härmningen… 🙂

  12. SiriR skriver:

    Hei igjen,
    titt forbi bloggen min hvis du vil se bilde av meg i kjolen jeg kjøpte hos deg:)

  13. Maria skriver:

    Jag gillar den där klänningen! Och extra snyggt med snedremsorna som detalj på den!

  14. Drømmehjerte skriver:

    Hei.

    Så nydelige ting du syr!!! Her skal jeg komme tilbake og snuse inn ny inspirasjon! 🙂

    Ville bare si 1000 tusen takk for at vil delta i giveaway’en min!!

  15. Åsa skriver:

    den här var helt underbar, så somrig och så lätt och fin! nä, jag tycker den är komplett!

  16. Benglan skriver:

    Vilket mönster har du utgått från när du gör prästkrageklänningen? Jag ska på bröllop i maj och tänkte försöka mig på att sy en klänning till mig och jag är bara så förtjust i dina prästkrageklänningar 🙂 ngn i liknande stil skulle vara perfekt!

  17. anna skriver:

    Vilka härliga mönster!

  18. Gryda skriver:

    Superfin! Nydelig og feminint midjeparti på kjolen.

  19. Is it possible to buy this brand in Switzerland?
    There are a couple of lovely dresses I would like to get…
    I rate this ”fresh and trendy”… even romantic!

    :-)claudine

Kommentera

