Knytklänning

Det här påslakanet hade vi när jag var liten. Under 80-talet brukade vi skratta åt föräldrarnas dåliga smak. Men åren går – och så blev det fint igen.

Tyvärr var det rätt blekt så när jag hittade ett likadant på tradera slog jag till. Bara för att upptäcka att det jag köpt var ännu mera blekt (jag börjar faktiskt tröttna på tradera eftersom så många är oförskämt dåliga på att nämna i hur dåligt skick deras tyger är).
Det enda positiva med det är att då vågar jag prova lite frihandsklippning!
En slapp strandklänning med midja var målet.
(det svarta är ett midjeparti med knytband i sidorna)

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Knytklänning

  1. h skriver:

    trist med tradera, men ser väldigt snyggt ut på min dator iallafall. härlig modell som vanligt!

  2. rino skriver:

    tack h!
    bilderna är fö lite suddiga (iaf på min dator) men det blir bättre om man klickar:-)

  3. ottopippi skriver:

    Den blev fin. Men trist med urblekta tyger, dessutom brukar ju traderapriserna ha en tendens att stiga alldeles för mycket. Köper nästan aldrig där. Jag tycker nog ett minus till säljaren är på sin plats!

  4. aleisa skriver:

    Jag håller med, jag har så mycket blekt skitt som kan inte ens använda som sängkläder, hur kan man sälja det? jag har absolut tröttnat på samma ställe. annars är det att göra provklänningar med dem eller slänga. men din strandklänning blev väldig söt, som alla dina fina aldster.

  5. rino skriver:

    jag har börjat använda de blekta lakanen som snedremsor att kanta med, återbruk liksom:)

  6. Pia skriver:

    Har tyvärr också en och annan trist erfarenhet av tyg som sett jättefint ut på bild men när det dimper ner i brevlådan så är det förskräckligt urblekt på större delen av lakanet. Men det gör även mig modigare att prova något nytt för det är inte hela världen om det misslyckas utan jag ser det som en ”toile” att göra mina ändringar på och som jag sedan kan föra över till ett riktigt läckert tyg istället. Fast jag kan hålla med om att skrutt-tygerna blir ganska dyrköpta erfarenheter i längden.

  7. Pia skriver:

    Kom på en sak: man kanske kan sälja sitt blekta tyglager per kg på Tradera. Och givetvis skriva att det handlar om blekta tyger/tygbitar och samtidigt ge förslag på vad tygerna kan användas till. På så sätt blir man av med det och samtidigt är man ärlig och uppriktig mot potentiella köpare

  8. Strumpetossa skriver:

    Tråigt med tyget men klänningen är superfin!!

Kommentera

