Kjoldags 3

Ett litet kjolstim här hemma nu.
Hittade en rolig tygsnutt för en femma på ”Vintagemarket” i skrapan förra helgen (from nu tar Basar Under över lördagarna i skrapan).

Matchade med jeanstyg, olikt mig men jag tycker det blev bra.

Jag bad min mamma prova kjolen för att kolla storleken. Hon gillade den så hon fick ta med den hem. (Bilden ser lite knölig ut eftersom hon har en uppdragen klänning över kjolen.)
Hon funderade på om hon var för gammal men jag tycker inte det. Fast jag kanske är partisk;-)
En diskret topp till så blir det en rolig vårkjol helt enkelt.

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Kjoldags 3

  1. Strömming skriver:

    Wow vilken läcker kjol!😀 Klart den passar på din mamma! Det är ju inte åldern som avgör vilka mönster eller modeller man passar i!

  2. Singh skriver:

    Helläcker kjol. Schysst modell och tygkombo. Klart din mor kan ha den, hon bär ju verkligen upp den!

  3. Doris&assar skriver:

    S-n-y-g-g!! Klart mamma ska ha den!🙂

  4. jejja skriver:

    Den ser superfin ut. Mammor kan vara så oroliga när det gäller färg, men jag säger bara ”mer färg till mammorna”! =)

  5. Pia skriver:

    Jag tycker också att kjolen var jätteläcker och att det är självklart att kvinnor i alla åldrar ska använda det man gillar. Det är ju inte omgivningen som ska styra kläd- och/eller färgvalet så fortsätt peppa din mor🙂

  6. Nea skriver:

    Oj vilken läcker skapelse! =D klart din mammi kan ha den ^_^

  7. MESC skriver:

    Hur snygg som helst!

  8. Y skriver:

    jättesnygg! tyget fanns kvar på ikea sist jag var där om du vill ha mer

  9. rino skriver:

    visste inte att det var ikea! men ibland har dom snygga saker

  10. Emma skriver:

    Så himla lustigt! Jag har nämligen också köpt en styvbit på IKEA för en femma.. Samma tyg. Jag tänkte då att de skulle bli en kjol! Fast min bit blev tillsammans med ett randigt tyg en vändbar väska.. Men ändå! Att samma tyg kan ge samma tanke hos olika personer!🙂
    Den va väldigt snygg, och tyget är och förblir underbart🙂

  11. Elin skriver:

    Vilken jättesnygg kjol! Både tyget och modellen!!

  12. Kaja skriver:

    Kalasfin! Det är ett IKEA-tyg från kanske förra året. Jag har en bit hemma, inköpt just för att sy en kjol, men det blev aldrig av. Kanske det är dags att göra slag i saken??

  13. citten skriver:

    Herlig fargerikt!

Kommentera

