Valborgseld

Våren kom lite av sig och kanske var det därför en ovårig svart/gul/orange klänning kom till under helgen. Eller är det valborgselden som lyser?

Jag fick ett infall i fredagskväll och rotade fram tygerna, Stefan Sundströms* första skiva samt en kopp te med mycket honung. Sen blev det tre sundströmskivor på raken (kronologiskt) och efter HåHåJaJa var klockan sent och klänningen så gott som klar.
Det där så gott som tog för övrigt större delen av lördagskvällen eftersom jag var trött, slarvade och fick göra om (båda barnen har fyllt år så det har varit kalas hela helgen…).

Det tjusigt blommiga tyget var en liten löpare som jag hittade på en loppis i norrland i somras. Hade två men den andra klippte jag sönder för att göra grytlappar av. Den ligger fortfarande i bitar, grytlappar är inte kul att sy.

*Det är förövrigt hela 20 år sen jag hörde Stefan Sundström & Apache första gången, av en slump, på fd punkhaket Hunddagis i Handen. Föll pladask och på den vägen är det.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Valborgseld

  1. gunhesten skriver:

    Tuff klänning. Inte mina färger, men jag gillar att se dem:)
    Den här modellen skulle även passa en icke trådsmal som mig tror jag, möjligen behövs något större plats för byst. Jag har för mig att du skrev om det förut någon gång…
    Om jag inte presenterat mig förut så, hej hej, jag tittar på din blogg ibland🙂
    /Anna

  2. rinosyr skriver:

    Hej själv Anna, roligt att du ger dig till känna;-)
    Jag har inte provat den här modellen förut men det är nog som du säger, både om kroppar och om byst… Just den här är i strl 36 dock.

  3. Pia skriver:

    Jag bara ÄLSKAR klänningar med A-linje. Synnerligen förlåtande modell. Kul det där med grytlapparna🙂 Har ungefär samma känsla, fast jag är jättenöjd när jag väl tagit mig samman och dom ligger i hög, färdigsydda

  4. Helena skriver:

    Superläcker!!! Riktigt mycket 60-talskänsla å det gillas skarpt:)

  5. rino skriver:

    Jag bör nog göra som du Pia. Mina grytlappar är urgamla och fula. Den enda jag sytt till mig själv har känts för fin för att ens komma nära köket. Men nu kanske det är dags!

  6. Caroline/MESC skriver:

    Hej hej!
    Läcker klänning, i snygg modell! Vad glad (och lite nervös!!) jag blir av att DU tittar in på min blogg, du som är klänningarnas mästare! Jag har lääääänge följt din blogg, och blir VARJE gång lika sugen på att sy kläder/klänningar till MIG och inte bara till barnen! Live-bilder på ”solklänningen” från SDB kommer kanske framöver, om jag får någon att modella lite framför kameran vill säga….

  7. citten skriver:

    Spesiell og lekker🙂

  8. Åsa skriver:

    blir som alltid helt kär i dina klänningar, och otroligt sugen på att sy till mig själv! att det ska vara så svårt att våga sig på det då…

Kommentera

