Peace, love & stråveck

Ibland tar det tid.
Förra våren sydde jag en sån här duvklänning till Cissi&Selma.
Jag älskar tyget och stråveck är också tjusigt så jag bestämde mig för att göra en egen också. Och där har den hängt, med en ärm och okantad hals.

När jag skulle fixa det sista råkade en röd tråd hamna på tyget. Det såg så fint ut att jag bara måste sätta dit nåt rött, därav ärmslutet.

Härligt att äntligen ha klänningen klar, lagom till vårvärmen (jodå nu måste den äntligen komma, våren)!

(bilderna hamnar lite knasigt, ni får ursäkta)

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Peace, love & stråveck

  1. Retro Elephant skriver:

    Superfin klänning med snygga detaljer!

    //Lina

  2. Pia skriver:

    Jättesnygg!

  3. Kristina skriver:

    Supersnygg! Så underbart tyg. Det röda på ärmarna är pricken över i:et!

  4. skrekk&gru skriver:

    nydelig var den! både snitt og detaljer!

  5. miastick skriver:

    Otroligt fin! Jag älskar det där tyget också 🙂

  6. Bosse skriver:

    Hej, den var riktigt snygg! Skulle gärna shoppa en till frugan om möjlighet finns. Tycker att den borde finnas med tanke på att man ändå är svåger till denna duktiga designer.

    //Bosse

  7. Tanja skriver:

    Den var verkligen jättesnygg!
    Gillade den röda detaljen.
    Jag har det där tyget fast i grönt men jag måste säga att jag faktiskt gillar det blåa bättre. 😛

    Jag har en fråga angående din ”provdocka”, vad är det för modell?
    Jag har länge tänkt köpa en men varje gång så blir jag tveksam. Jag tycker nämligen att din svarta (eller grå) är snyggast men jag hittar mest vinröda modeller och jag gillar inte riktigt det.
    Visst är det knäppt egentligen för det är ju inte färgen som är viktig utan funktionen men så är det ju när man är lite estetisk……

    Ha en bra helg.

  8. Caroline (MESC) skriver:

    Fantastisk, som vanligt!!!!
    Jag har köpt en svart/rosa Unikko-prästkrage av dig, den har kommit, och jag är supernöjd!!! Klänningen är jättefin, passar kanon till både tunnstrumpr, leggings eller jeans, herlt enkelt en klänning för alla tillfällen. Tusen tack, snälla du!

  9. Signe skriver:

    Vill också ha! Så jättefin.

  10. miiaoo skriver:

    Oj oj så fin! Tyget är underbart, detaljerna likaså!! Superfint!

  11. Emma skriver:

    Du är så himla duktig!!

  12. Moi! skriver:

    Jättefin både modell o tyg. Jag tror jag också har nåt duvtyg i gömmorna…leta, leta, leta…

  13. Anna skriver:

    Så himla fin. Det där tyget hade jag ett påslakan i som liten, min mammas gamla. Tyvärr är det nog slängt nu.

    Hursomhelst. Jag hoppas du inte ser det som spam nu, men jag tänkte tipsa om ett fint tyg som jag auktionerar ut på Tradera just nu. Jag tror det skulle kunna bli många fina Rino-klänningar. Här är auktionen om du är intresserad: http://www.tradera.com/Paslakan-tyg-Retro-70-tal-harliga-farger-Fint-skick–auktion_302990_112471374

  14. rino skriver:

    tack anna, du har rätt, jag gillar det:-)

    leta på Moi!
    Det rosa är min favorit, blå 2a och grön 3a (finns det fler?) Fast jag har (hade) bara det blå.

  15. rino skriver:

    Caroline: härligt att du gillar den:-D
    Ja visst är dom toppen både som fin och vardag!

    Tanja: dom kostar ju trots allt en del och då ska man väl ha nån man gillar. Jag köpte min på sidencarlsson i sthlm. Märket/leverantören(?) heter coats.
    Jag tycker den är okej förutom att delarna alltför lätt hamnar snett

    Och Bosse, ”frugan” har inte råd med fler klänningar!

  16. PinkBow skriver:

    so so pretty!

  17. Jennie skriver:

    Jättefin! Kommer denna modell att finnas i butiken tro? *hoppas* 🙂

  18. Hello skriver:

    OMG! Så helt underbart supersnygg! Hatten av! IGEN!

  19. rinosyr skriver:

    nja, vet inte riktigt Jennie… Jag håller på och vidareutvecklar den, vi får se var det hamnar:-)
    Hello: 😀 😀

  20. Ida Olsson skriver:

    hittade din sida via Miastick och jag tycker du gör fantastiskt fina grejer! Jag är inte en flicka som syr men en som långsamt lär sig sticka. Men jag älskar den typen av kläder du gör och att du använder återvunnet material och tänker på miljön. Heja dig!
    Kram
    Ida

Kommentera

