Sommarprickar

Testade en somrig A-klänning.

Pricktyg ihop med ljusgröna klöver måste ju bli sommar:-)
Sicksackband som spritsad grädde på moset. Resår i ryggen för mer form.
Carl Larsson för Damernas Värld stod det tryckt i kanten av det gröna påslakanet. Vilket år framgår inte. Damernas Värld eller inte, lite sött var det iallafall.

Strl 34/36. Finns i shoppen!
Solbränna ingår inte.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Sommarprickar

  1. Linda W skriver:

    Ååh, gillar hur det gröna förstärker A-formen. Jättefin färgkombo

  2. Frida Lööw skriver:

    Superfin klänning!!

  3. Pia skriver:

    Läckert, läckert. Man får lite dåligt samvete över sin slöhet jämfört med din produktivitet men det är så himla kul varje gång du lagt upp något nytt

  4. Strömming skriver:

    Ahh den vill jag ha men attans, hur jag än vill, kommer jag inte komma i den😦

    SUPERSNYGG helt enkelt!

  5. Moi! skriver:

    Supersnygg!!

  6. Fru Jippiyes skriver:

    Så søt! Akkurat passelig original og retro. Fantastisk fin fasong!

  7. Signe skriver:

    Åh, det var det sötaste jag sett på länge. Kommer modellen komma i större storlekar även om det blir andra tyger?

  8. Otroligt fin! Du är fantastisk🙂

  9. Shamu skriver:

    Nyyydelig, både fasong og farger!

  10. Anna skriver:

    Såå fin alltså. Jag älskar rött och vita prickar (ränder går också bra) och den är helt bedårande med det gröna som spricker fram!

  11. Kalunji skriver:

    riktigt snyggt!

  12. aYeliqa skriver:

    Helt underbar färgkombination!
    Klänningen är ju helt fantastisk!!!

  13. miiaoo skriver:

    Oj oj SÅ FIN!!! Får man härma mönstret/idén? Inte för att sälja utan bara till mig själv?
    *hoppas*

  14. Mina Widding skriver:

    Oh vilken rolig idé, mycket snygg design!🙂 Du fick verkligen in A-et också.

  15. Mina Widding skriver:

    Jag la förresten just till dig i min blogglista på bloggen, för kännedom!🙂

  16. rino skriver:

    ja men jag har ju min symåndag pia, då jag inte jobbar:-) Lat måste man få vara.

    Signe: jag vet inte än, jag planerar två modeller för hösten och jag lyssnar mer än gärna på synpunkter och önskemål:-)

    miiaoo: A-idén är nog inte så originell att jag kan ta patent på den;-) Kör på du.

  17. SiriR skriver:

    Oj, så lekker:)

  18. sofie bn skriver:

    den är mycket snygg!!!
    s

  19. Linnéa skriver:

    Den klänningen var verkligen superfin! Härliga färger.

    Lägger till dig i min blogglista.

  20. Linnéa skriver:

    Den klänningen var verkligen härlig!

    Lägger till dig i min blogglista.

  21. dorabella skriver:

    Såå fint!!Supersöt kombination!

  22. Ping: Matcha bilen! « Rino

  23. Therese skriver:

    Du är verkligen superduktig på att sy. Underbara klänningar. Jag är avundsjuk på din talang. Hoppas jag kommer lyckas så bra med kläder till mig själv också. Syr mest barnkläder nu. Har förresten en giveaway just nu om du skulle vara intresserad.

  24. Karin skriver:

    Hej! Kul att du hittade min blogg. När jag ser dina fantastiska klänningar i alla härliga färger och mönster kan jag förstå att du blir lite glad av smyckena. Lite ”same same” på något sätt🙂

Kommentera

