Matcha bilen!

I vintras fick jag en skön beställning av en tjej. Hon hade köpt en bil från 1967 och nu ville hon ha en passande klänning. Ett sånt förslag går inte att motstå.

Efter många tygförslag och alltför lång tid (förlåt!) blev den klar lagom till vårens ankomst. (det prickiga tyget i A-klänningen är rester härifrån)

Själva mönstret blev en riktig utmaning för mig då modellen skulle vara DEN HÄR (en personlig favvo), fast med helt andra mått och proportioner. Och ingen att prova på! men enligt uppgift blev det bra. Figurnära med dragkedja i ryggen.

PS. Klänningen passar inte provdockan (nålade in den bak på ena bilden) men det är roligare att fota docka än galge!

 

Det vackra rosa/gröna tyget är designat av Marjatta Metsovaara.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol, Tyg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Matcha bilen!

  1. miiaoo skriver:

    Vilket kul förslag från din beställare! Snyggt blev det också!

  2. Beata skriver:

    Vilken fin klänning! Kul att matcha klänning och bil.

  3. aYeliqa skriver:

    Alltså du är ju helt GRYM på att få till dina klänningar!!!
    Nu har åter igen sytt en favorit hos mig 🙂 Man kan inte annat än bli väldigt glad av att se det du har sytt!!!

  4. Nina skriver:

    Åhh – vad fin den blev 🙂
    Du är ju hur duktig som helst på att sy sådana här färgglada och roliga små ”blåsor”.

  5. Den är riktigt snygg! Jag gillar färgkombinationen och den figurnära modellen. Toppen!

  6. mirre skriver:

    sååå fin!

  7. Benglan skriver:

    Riktigt fin! Och coolt att matcha bilen!
    Såg först idag att du mailat mig om prästkrageklänningen. Det mailet hade hamnat i min skärmapp av ngn anledning (??) därför har det inte kommit ngt svar.

  8. Vibeke skriver:

    Du syr så fantastiske kjoler. Blir alltid glad av å se nye kreasjoner fra deg 🙂 Jeg er stor fan!!

    OG veldig hyggelig at du vil være med på min give-away 🙂 Ha en flott dag!

  9. therese skriver:

    Åh underbart!
    Du är så bra på att sy, man blir helt matt och bara vara lika bra med en gång!!

  10. May Ness skriver:

    Hei
    Endelig har jefunnet noen andre som syr klær for voksne og ikke bare barn. Jeg syr selv voksen antrekk og kjoler, så dette var virkelig spennende. Hit kommer jeg ofte.

  11. Carita Backman skriver:

    åhh klänningen har varit helt fantastisk , många har tyckt att den varit superfin – jag har använt den flera ggr i sommar . ska skicka dig en bild så fort jag orkar ladda in dom i datorn. tack !

Kommentera

