Resttunika med huvuden

Det blev en snutt tyg över när jag sydde min Vårmintstunika, lagom för en överdel. Skannade tyghyllan i jakt på en underdel och bestämde mig för huvudtyget i samma ögonblick jag såg det.

Huvudena kommer från ikea, jag hade ingen symaskin på den tiden men köpte det för att sy kuddfodral på mammas gamla maskin (kuddarna fick förstås aldrig nya fodral men istället fick jag ju den här tunikan, några år senare!).

Rött för att få in lite värme. Och för att turkos-rött är så fint.

Urtvättat påslakan som kantningsremsor på insidan.
Bra sätt att använda det som är för blekt för klänningar tycker jag:-)

Annars en enkel tunika utan dragkedja, bystinsnitt och lite formad i ryggen.
Jag tror man blir glad av den.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Resttunika med huvuden

  1. citten skriver:

    Lekker som alltid 🙂

  2. miiaoo skriver:

    Fint! Det är så härligt när man hittar ett användningsområde för tyg som legat och väntat länge!

  3. ottopippi skriver:

    Alltid lika fint här!!!!!!

    Grattis till tv-berömmelser och välkommen till Gbg (Butik Kubik ligger på min gata ca 100 meter från mitt hem)

    🙂 🙂

  4. Pia skriver:

    Smart det där med att använda urtvättat tyg till t ex infordringar. Det ska jag lägga på minnet

  5. Lotten skriver:

    Väldigt fin klänning men jag tycker nästan att den skulle klara sig bättre utan fågel.

  6. Lotten skriver:

    Oj! Jag skrev på fel inlägg ju : )

  7. Lina skriver:

    Härliga klänningar du gör! En lite knepig men vacker fågel är Hägern! den skulle jag gärna se på en klänning till hösten. I lite brungrå nyanser på svart?

  8. rinosyr skriver:

    Lustigt att du säger det! Hägern var mitt tredje alternativ:-)

  9. Maja skriver:

    Åh vad läckert det var med huvud-trycket! 😀 Så snyggt!

Kommentera

