Sysmycken

Vill man ha sin hobby runt halsen kan man göra som jag och shoppa en halsbandssax hos Quietland.

Jag har inte använt långa halsband på många år, lite opraktiskt är det men den är fin. Jag jobbar med barn och för dem är det oemotståndligt att pilla in fingrarna i den. ”Den är inte riktig” säger jag. ”Varför då?” svarar de.

Eller så kanske man vill bära en gammal symaskin.

Eller klänningsörhängen från Shixie

Sen har jag varit lite dålig på att visa sånt jag köpt av er sybloggare… Här är iallafall molntröjan som MESC just sytt åt sonen. Tack, den är jättefin!
(varför ska barn alltid räcka ut tungan när de ser en kamera?)

Tack också för alla tips om min Svala/Svan-klänning.
Jag ska försöka sy en ny version ikväll…

Förresten, mycket i samma inlägg, men

Grattis till Stefan Sundström som fyller 50 år idag!
Stilikon och ständig favorit🙂

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sysmycken

  1. Caroline (MESC) skriver:

    Jag blir ju alldeles lycklig av att se ”min” tröja på din son… bra att den passar!!

  2. miiaoo skriver:

    Å så fina saker du visar! Var tvungen att genast gå in på Quietland och beställa ett saxsmycke! Jobbar också med barn och dom kommer ju att älska saxen! =o))

  3. Kaja skriver:

    Jag har två Shixie-halband. Enda är att jag tycker att de kunde vara LITE större. Det är ju populärt med statement necklaces (gud, vad fånigt, men jag vet inte vad sånt heter på svenska… hänger nog för mycket på engelska forum tror jag…) och de där var VÄLDIGT diskreta…

  4. ND! skriver:

    Shixie har kjempefine kjoleørepynt,jeg har ett par med polkadotter 🙂
    Takk så mye for bloggbesøk & kommentar!

    Ha en flott sommer!

Kommentera

