Blå svala

Snart börjar ni väl tröttna på mina fåglar men här kommer en till!
Det blev en ny svala, men för att virra till begreppen så påminner modellen mer om svanen.
Och mitt blå favvo-prickiga tyg som är så fint till svart.

Men nu jag behöver jag er hjälp!

Om man bara vill ha rynk i ryggen, hur gör man då för att få framsidan snygg?

På närbilden ser man problemet. Det liksom smiter åt kring magen och böjer man sig fram veckar sig tyget uppåt.

Kanske har jag helt enkelt gjort framstycket för smalt? Tänkte prova att klippa kjoldelen lite bredare, lägga veck nedanför midjan (som i svanen) och ger mer vidd i kjolen fram.
Tror ni på det?
Andra förslag?

Fortsättning följer…

TILLÄGG:
”Y” hade rätt (se kommentar)! Efter att ha kortat framstycket lite under midjan försvann extramagen:-)
Ibland blir man lite blind när man står mitt i det.

Det här inlägget postades i Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Blå svala

  1. Y skriver:

    snygg!!!!
    jag tror kjolens framdel har midjan längre ner än baksidan har. Baksidan liksom lyfts upp av rynket. Då blir det veck när framsidan försöker ”hänga ikapp”

  2. Moi! skriver:

    Beundrar ditt tålamod att pröva dig fram som du gör!!! verkligen ambitiöst. Vet inte om jag skulle ha lugn nog att göra så… men det är klart när resultat blir så fint som det blir, då orkar man ju! Kan tyvärr inte lösa ditt problem.

  3. lenaostermann skriver:

    om du vill ha en platt mage i en átliggande klänning sá kan du pröva med att fixa in tvá eller eventuellt fyra stycken kilar i kjoldelen framme pá magen. kolla in mönster för pennkjolar, de ska ju ocksá sitta platt pá magen!

  4. Pia skriver:

    Mycket snygg svala – Me like🙂

  5. Åsa skriver:

    Det låter logiskt det som ”Y” skriver, så långt hade inte jag tänkt.

    Tror annars på din idé med att öka vidden och lägga veck fram.

    Bekymret uppstår väl egentligen av att tyget är ganska styvt (eller är det bara som det ser ut på bilden?). Väljer du ett tyg med mer fall i så tror jag att resultatet blir ett annat.
    Jag kan tipsa om gabardin som material, har själv nyligen återupptäckt det. Fantastiskt fall och otroligt skönt att bära.
    (Kolla in min blogg vilka mängder jag köpte igår, typ 35 meter😀 http://www.simsalabimmer.blogspot.com/ )

    Gillade färgerna i denna Svala!

    • Åsa skriver:

      Mitt gabardintyg består av 100% Polyester och heter Look like Lin.
      Kanske därför det har ett fall som polyester och ser ut som linne (som jag svarade dig i min blogg).

      Jättesnyggt är det iallafall så jag kan varmt rekommendera det.

  6. Jennie skriver:

    Jag har gett dig en award på min blogg! Tack för att du inspirerar mig!🙂

  7. anna skriver:

    Bra ide! så snyggt det blev!

  8. singh skriver:

    Det första jag tänkte på var inpr+ovningar fram. Sedan låter det rimligt att rynket där bak drar upp framsidan…

  9. rino skriver:

    lenaostermann; låter smart.
    En mittdel och två på sidan har jag gjort i pennkjolar och det sitter ju väldigt snyggt, dock är det ju mer jobb!
    Tack för alla idéer!
    Jag tar en liten fågelpaus men lovar att rapportera fortsättningen!

Kommentera

