Son-stjärna

Att köpa kläder till en 8-åring inte lätt. Iallafall inte om man vill undvika små vuxenskjortor och t-tjöjor med läbbiga tryck.
En lösning är att köpa enfärgat och låta sonen göra en applikation.
Han gillar kombinationen svart/gult så det fick bli en stjärna med e-slöjdsränder.

I vanliga fall tycker jag att barn ska få göra själva och att resultatet är mindre intressant.
Men här tog synörden i mig över och jag ”hjälpte till” lite för mycket.

Fler tröjor är dock inköpta och nästa gång ska jag försöka hålla mina klåfingriga fingrar borta.
Barn kan.

Det här inlägget postades i Barnkläder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Son-stjärna

  1. h skriver:

    väldigt snygg! det är svårt att hålla sina fingrar i styr. jag är nog värre. häromdagen kom jag på mig själv i sandlådan med att bygga så snygga sandkakor att barnen flydde i panik. och ändå kunde jag inte sluta.

  2. Åsa skriver:

    Så fin hans tröja blev! jag fixar också sonens kläder på ett sätt som även han blir nöjd på! Får coola t-shirts av min lillebror som jag sen re-doar till 6-åringen, han blir såå nöjd!
    hmm, det ÄR svårt att hålla fingrarna borta…vem var det gjorde lekstugan fin här hemma eg…?!

  3. stina skriver:

    Barn är så duktiga så.. Ibland är de till och med mer kreativa än oss vuxna. Det är härligt att se. 😀

Kommentera

