Killa sina darlings

Mitt skissblock innehåller många klänningar med favoritdetaljer. Snitsigt ärmveck och rosett, spetsbård och peterpankrage. Samtidigt.
Snyggt och svåranvänt.
Egentligen vill jag sy okrystat. Avskalat och enkelt som ändå har något eget.
Något man kan känna igen på teve som en Rino!;-)

Kanske en 60-talsinspirerad sak med knappflärp utan funktion?

Är lite kluven till ärmen. Ärmlöst är mer svåranvänt men snyggare.

Vad sägs?

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Killa sina darlings

  1. singh skriver:

    Absolut! Den här gillade jag på en gång 🙂

  2. grønn skriver:

    ÅÅ-denne var nydelig synes jeg. Flott fasong.
    Jeg liker ermene 🙂

  3. miastick skriver:

    Den är grym! Jag hade en turkos mammaklänning som var ärmlös med sån där knapp- jag tog bort knappflärpen okänsligt nog. Nu får jag krypa till korset genom att köpa en Rino med samma stajl.

  4. AnKa skriver:

    Supersnygg!!!
    Jag gillar klänningen som den är men föstår din känsla kring ärmarna. Utan är tror jag att sextitalskänslan skulle bli starkare men det blir mindre klätt men å andra sidan så kan man ju ta en kofta över eller en långärmad tröja under om det är kallt.
    Tyget älskar jag!

  5. rino skriver:

    äsch, jag trodde att jag hittat på flärpen! fast det är klart, idén är ju rätt enkel så den finns nog lite varstans…

  6. Y skriver:

    skitsnyggt!!

  7. Caroline skriver:

    Underbar!!! Det är den små detaljerna som gör hela plagget! Jag gillar både med och utan ärm, det är dock lite mer klädsamt med en liten ärm, om man inte har världens mest vältränade överarmar! (Och det har INTE jag, så jag föredrar en liten ärm!)

  8. citten skriver:

    Lekker-lekker 🙂

  9. Katarina skriver:

    Säger som Y för det var min första tanke när jag såg klänningen: Skitsnygg!!
    Avskalad och enkel men ”with a twist”. Gillar!

  10. Kalunji skriver:

    Den var fin. Kanske ha en liknande icke-funktionell flärp bak på klänningen?
    Jag känner igen det där med många idéer och man vill liksom testa allt på en gång, men ändå inte. Där tror jag på att satsa på en enhetlig kollektion där du kan testa dina idéer. Eller?
    Kram

  11. SiriR skriver:

    Kul!!
    Liker den enkle fasongen, stoffet og detaljen foran:)

  12. Snygg! Jag gillar också det avskalade, men förstår det där med detaljen … nåt som representerar en på något sätt.

    Ärmlöst är ju bara sååå snyggt, om det är sytt så att det funkar med en tröja under (som du gjort tidigare) så funkar det ju i lite olika sammanhang. Fast ärm som i den här är också fint 🙂

  13. Pia skriver:

    Ärm. Jag vill ha ärm. Känner mig mer fräsch då. Ärmlöst är trevligt till fest men i jobbet vill och bör jag va lite mer ”klädd”

  14. Anna skriver:

    Ärmen känns lite lång kanske.. kan man inte ha en holkärm bara? Vet inte om det är sexital precis, såg bara att det skulle vara snyggt för mig 🙂

  15. Jennie skriver:

    Supersnygg!! Och jag gillar att det är en liten ärm.

  16. Inger skriver:

    Jätte snygg klänning, tycker ärmen var liten och söt. Du är verkligen duktig på klänningar. Trevlig midsommar. / Ia

  17. Eva-Marie skriver:

    Hej!
    Gillar kläningen men jag skulle testa att ha ärmen lite kortare.

  18. Åsa skriver:

    Fantastisk!

    Som jag skrev om en annan klänning så tycker jag holkärm är jättesnyggt, det skulle nog passa bra till den här. (Såg att det var fler än jag som tyckte det).

    Jag säger det igen, den här modellen var fantastisk!

  19. Skitsnygg! Och jag gillar inte att visa mina överarmar så jag köper bara klänningar med ärm.

  20. Y skriver:

    tack! jo, det är en hemsydd klänning i tre olika påslakan. Kommer bättre bilder när jag orkar blogga men modellen som jag från början fått av Katarina är verkligen snygg. Sålde bara en sån, och det var min mamma som mer eller mindre tvingade min kompis att prova. 🙂

  21. den blev fin den, med ärmarna och allt! sedan kan du ju ta och göra en version med och en utan ärmar. personligen kan jag tänka mig den modellen ocksá med en sádan där bát-urringning (ursäkta min svenska, jag kan väldigt lite glosor när det gäller sy-konsten =)

  22. Hello skriver:

    Ärmen är suveränt snygg! Då kan man ha den året om – en ärmlös klänning skulle jag ha svårt att använda vintertid, även med en tröja under.

    Tyget är fantastiskt vackert!

  23. Pia skriver:

    Tyget/påslakanet finns på Tradera, såg jag, med förfallodatum 3 juli. Utropspris 100:-. Skynda, skynda 🙂

  24. rinosyr skriver:

    tack Pia! Men jag hade två så jag får hoppas att någon annan gör nåt fint av det:-)

Kommentera

