Plånboksslafs

En dag när jag klev ur porten slafsade nåt stort vitt till på det jag höll i handen.
En fågel hade med stor exakthet lyckats pricka min Kattching-plånbok!

Vad ska man göra? Det var bara att beställa en till;-)
Valde tyget med de snygga rosorna.
(saknar fö flärpen på den gula. Först tycket jag den var onödig men utan fickor är flärpen toppen att bära i (den lilla namnlappen funkar inte, den går sönder, jag har provat).
Jag får börja göra fickor på mina klänningar:-)

Som ett litet plånboksdilemma har jag även en fin sak som jag fick av min omtänksamma gammelmoster.

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Plånboksslafs

  1. Maken til frekk fugl du har vært ute for!

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    God helg fra Paris!

  2. Anna, od Andulky skriver:

    Typiskt när sånt händer.. Hennes plånböcker är grymt snygga!!

  3. heimlaga skriver:

    Klänningar borde absolut ha fickor! Lilla G som bär runt på sina kuddar med tummen instucken i namnlappen har också fått erfara att den då går sönder.

  4. kattching skriver:

    ah, typiskt, jag visste inte att du hade den där varianten av plånkan, jag trodde du hade en sån jag gjorde nu senast. jag slutade göra det lilla handtaget för det var så många som frågade mig vad det skulle vara bra till egentligen och sa att dom hellre ville vara utan det, men ja, smaken e ju tydligen som baken. jag får börja göra några med och några utan helt enkelt!😉

  5. KLänningen är kvar – vill du köpa den? Svara i min blogg!

Kommentera

