Tunika med favvotyg

Har varit lite inne på tunikor ett tag.
Tre stycken har det blivit. Hittills.

Jag har hållit lite för hårt i mitt fina blomtyg (som jag använde i den här favoriten) men nu offrade jag en snutt.  Visst är det fint!?

Själv använder jag ogärna byxor men då och då är det kul med en tunika som omväxling. (dessutom är gylfen trasig på mina favvobrallor, ett faktum som en tunika effektivt döljer)

Mönstret kommer, relativt oförändrat faktiskt, ur allt om handarbetes nya sömnadstidning. Nr 4/10 närmare bestämt (rätt trist tidning om jag ska vara ärlig. Kan inte påstå att man får några aha-upplevelser av den. Halvtantigt men ibland bra basmodeller tror jag.)

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Tunika med favvotyg

  1. skrekk&gru skriver:

    så nydelig den var!

  2. aleisa skriver:

    Jo då, lackraste jag har sett. Har slutat en klänning nu, med en sådant 60-tals anda, har dig i hjärtan och minne. Ska vi se vad du tycker om det. KRAM!

  3. AnKa skriver:

    Wow, det var ett fantastiskt tyg! Jag förstår att du håller hårt i det. Jag skulle känna mig ganska nöjd bara med att sitta och titta lite på det 😀
    Fin tunika också!

  4. Så fin tunika! Og det blomsterstoffet ditt var prikken over i´en!

  5. Caroline (MESC) skriver:

    Jättefin tunika, där det blommiga tyget verkligen är pricken över I!

  6. Hege skriver:

    Lekker, rett og slett! En slik en kunne jeg godt tenkt meg… 🙂
    Ha en flott dag!

  7. SiriR skriver:

    Så fin! Kjempelekkert stoff:)

    Enig med deg ang Alt om håndarbeide!

  8. miastick skriver:

    Å vad snygg, en sån skulle jag vilja ha (som jag alltid skriver om dina saker). Men du säljer väl inga såna i det blomtyget eller?

  9. Pia skriver:

    Fin tunika.

    Jag tycker AoH är en bra tidning med många fina modeller men smaken är, och måste få vara, delad. Fast ibland förstår jag inte riktigt deras beskrivningar – det känns trist 😦

  10. miastick skriver:

    Jag tror den blir lite liten, klänningen jag köpte var i 40/42, men jag kan nog ha något som är aningen mindre. Mått? (Om jag inte svarar betyder det att jag inte har täckning, vi är på väg norrut i två veckor… Men du får gärna avvakta en dag så försöker jag komma ut och kolla mailen etc :))

  11. rino skriver:

    Pia, visst är det frustrerande när man inte förstår! Jag har inte köpt så många nr men sådär är känslan jag har fått. Fast andra tyger och andra förändringar gör oftast susen!

    Okej jag avvaktar Mia!

  12. Pia skriver:

    Jamen visst är det bra när man kan tänka själv och göra en egen logisk beskrivning så man fattar även när man går tillbaka och gör samma modell igen, typ något år senare.

    Sen ibland, i mitt fall var det en ficka som skulle sys fast och jag fattade nada, så kan det bli en ”JAHAAAAA” när man väl fått dit det och det funkar. Då blir man glad 🙂

  13. klaramedk skriver:

    Va kul, jag satt och bläddrade i den tidningen på bibblan idag och tycker helt klart som du! Gillar oxå tunikan, din var ju klart snyggare än tidningens!

  14. Anna skriver:

    Åh, så fin! Helt underbar. Jag har också blivit lite småtokig i tunikor på senaste, fast jag har de till en kort kjol istället för byxor 🙂 Får man fråga vilken storlek mönstret går upp till? Så jag vet om det är någon idé att köpa tidningen eller ej 🙂

  15. rinosyr skriver:

    Anna: mönstret finns i storlek 36-46

Kommentera

