Ännu en tunika!

Det var så roligt med tunika så jag fortsatte med det.
Här en variant med två tyger istället för tre som förra gången. Lite renare design tycker jag. Fast starkare färger!

Hade inte tänkt mig ärmen såhär men det lila tyget räckte inte och det blommiga liksom bjöd in till den här lösningen:-)

Det lila tyget är lakansväv från Gittes tygkälla. Lite för lättskrynklat för min smak (som man ser på den ostrukna livebilden!). Jag köpte det som test men nu får jag leta vidare efter något mjukare.
Tips?
Det blommiga är ett gammalt gardintyg som jag inte minns var det kommer ifrån. Det är roligt med tyger som har så organiserade mönster, de går att använda så bra till detaljer.

  

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Ännu en tunika!

  1. aleisa skriver:

    nej men, jag är kär! såld på en gång! älskar älskar älskar!

  2. Kaja skriver:

    Helt i min stil! Detta är stapelvaror i min garderob, så fundera ut hur du ska ha det med materialet så återkommer jag!

  3. rinosyr skriver:

    Låter bra Kaja! Jag har en del planer inför hösten med den här…

  4. ottopippi skriver:

    Vansinnigt fin!!!! Me like!! Ärmarna blev super!

  5. Johanna skriver:

    Åh vilken fin!! Är den din egen eller till salu? isåfall köper jag på studs, den var bara så snygg!!

  6. Pia skriver:

    Jättesnygg och den ser sval ut, även i den här värmen 🙂

  7. Pia skriver:

    Viskos kanske? Eller viskosjersey? Sandtvättat siden skulle vara lyxigt. Mjuk bomull från lakan är skönt. Linne skrynklar men är svalt att ha dagar som dessa. Chiffong ställer krav på att man har något passande under. Crepe de chine är också lyx men underbart mot kroppen… Tyg är så spännande 🙂

  8. Strömming skriver:

    HELT UNDERBAR! Du fullkomligt sprutar ur dig fantastiska plagg!

  9. singh skriver:

    Vilken fullträff!

  10. Frida Lööw skriver:

    Wow, verkligen jättefin!!! Vad duktig du är!!

  11. Saras pyssel skriver:

    Den är helt underbar! Färgerna, mönstertyget, modellen! Vill ha!

  12. Caroline (MESC) skriver:

    Som vanligt, klockrent underbar!!!

  13. Retro Elephant skriver:

    Väldigt snygg modell!

    Kul att du ville vara med i tävlingen 🙂 SÅg att du länkat, vilket innebär två lotter men du hade bara lämnat en kommentar. Lämna ett till kommentar så har du två 🙂

    Ha det bra!

    //Lina

  14. Mia/JuMel skriver:

    Wow, den gillar jag! Jätte fin modell! Önskar att jag vågade mig på att sy annant än tröjor till mig själv…

Kommentera

