♥ Duvor

En rak 60-talsaktig klänning i ett av mina finaste tyger.

När jag provar den halvsydda klänningen framför spegeln med en bred spets på kommer sonen förbi:
Jag tycker att det är bättre utan” säger han. Utan att jag ens frågat!
Det ska böjas i tid…
Använde såklart inte den breda spetsen men kunde inte låta bli att sy dit en smalare.

Rosa, blått och grönt, finns duvtyget från Finlayson i fler färger?
På det blå och det gröna finns en liten rand småblommor längs kanterna på långsidan men inte på den här.
Jag använde kanten till ärmslut, den mörka randen är alltså inte ditsydd utan finns i tyget. Det är så kul att kunna utnyttja tygets mönster på det sättet!

Är lite sugen på att behålla klänningen själv. Men jag har redan en blå duvklänning… (och sisådär tusen andra)… Kan man ha hur många klänningar som helst?

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till ♥ Duvor

  1. Y skriver:

    åh, den var vacker

  2. Y skriver:

    och ja, man kan ha precis hur många klänningar som helst om du frågar mina döttrar iallafall 😀

  3. grønn skriver:

    Nyyydelig kjole!! Skjønner godt at det stoffet er et av dine fineste – utrolig lekkert er det!

    Mvh Anna

  4. emster skriver:

    Åh, vad den var fin! Behåll den själv, det skulle jag gjort!

  5. aleisa skriver:

    Otroligt söt, vackert som bara det. Åh, det tyget är så underbar, jag älskar det!, men har aldrig haft, lyllos dig. Sen är det så att tygerna hamnar på rätt plats för ingen som du för att förvandla dem i fina mirakler. Stort kram på dig!

  6. Kalunji skriver:

    Åh, jag sydde Kalunjis förra höst i mitt bruna duvtyg. Kolla bloggen! Det är kul att se ens egna tyger i andra färger hos andra. Klänningen är sååå du och mycket fin som vanligt.

  7. Strömming skriver:

    OJOJOJ du överträffar dig själv gång efter annan! Helt underbar! Säkert för liten för mig annars hade jag förmodligen slagit till om den är till salu vill säga.

    Jag fick ett tyg av svärmor häromdagen som jag direkt tänkte på en prästkrage när jag fick det. Får man beställa och använda eget tyg? Ska fundera på det!

  8. Jennie skriver:

    Vansinnigt snygg klänning! Älskar tyget och färgerna och modellen… ja, allt med andra ord! 🙂

  9. Mia skriver:

    Fina klänningar kan man inte få för många av så det är klart att du skall ha en själv.

  10. Strumpetossa skriver:

    Supefin!! Det här tyget hade mina föräldrar som påslakan under hela min uppväxt så det är väldigt nostagiskt för mig. 😉

    Klart att man aldrig kan ha för många klänningar!! 🙂

  11. SiriR skriver:

    Saa utrolig fin!
    Klart du skal beholde den selv / kjoler faar vi vel ikke for mange av:)

  12. klaramedk skriver:

    Duvtyget är ju bara så snyggt! …och klänningen med såklart! Du är verkligen duktig kvinna!

    personligen tycker jag spetsen tar över showen från det fina tyget, hade nog valt enfärgat sidenband i någon ton som finns i tyget, men det är jag det.

  13. Linda skriver:

    Självklart kan man ha hur många klänningar som helst, speciellt när de är så fina som dina! 🙂

  14. Pia skriver:

    Håller med ”klaramedk” – gillar inte heller spets på just den här klänningen.

    Men antalet klänningar kan aldrig bli för många. Det finns alltid plats för en till.. 🙂

  15. Caroline (MESC) skriver:

    Självklart kan man ha hur många klänningar som helst, åtminstone om de är så fina som DINA!!!

  16. rino skriver:

    ja.. enfärgat sidenband vore nog inte alls dumt här:-)

Kommentera

