Hösttunika

Det har blivit många tunikor sydda den här sommaren. Men jag sprang på en rejäl bit svart varmt tyg så resultatet blev höst trots strålande sol under provningen:-)
Och självklart finns det alltid barn som vill vara med på bild.

Kantig bröstlapp en gång till (kantig/ rund/ Y-formad bröstlapp eller krage med knappslå – är det själva grunden för en tunika tro?)
Detaljer här är stråveck, knappar och ärmar med volang och passpoal. Eftersom jag satt på landet och sydde fick jag hålla till godo med ett väl grovt passpoalsnöre vilket skapar en rätt fast form.

Storlek 36/38.

Det vackra färgstarka tyget fick jag tillsammans med en massa annat fint av en kollega till min sambo:-) Det var en riktig fest att gå igenom alla tygerna!

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Hösttunika

  1. miiaoo skriver:

    Verkligen snygg!! Gillar den mycket!

  2. Caroline (MESC) skriver:

    Snygg, och troligen väldigt användbar! Finfina detaljer!!

  3. Palven skriver:

    Superläcker!!!!

  4. Rockefår skriver:

    Lekker, ja veldig lekker!

  5. Strömming skriver:

    Man kan inte annat är älska den!

  6. Kalunji skriver:

    Så Rino! Så läckert!

  7. skrekk&gru skriver:

    Sukk, blir forelsket i alt du lager! Venter spent på ny kjoler fra deg:)

  8. Pia skriver:

    Men åh så läcker! Och avslutningen på ärmarna – jag älskar den 🙂

  9. Malin skriver:

    Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

  10. Jättefin! De där ärmarna ska jag försöka planka någon gång (in my dreams, men ändå …)
    🙂

Kommentera

