Project Runway på hemmaplan

Så har jag sett min första modevisning!

Young Fashion Industry Award hette visningen där sex svenska designers i bästa Project Runway-anda tävlade om pengar, ära samt en egen visning. Även de för mig mindre intressanta var spännande att se så här på riktigt…

Min favoritklänning var en av Maryam Avalinejad (till vänster). Hon säger sig vara inspirerad av den persiska mattan. Hennes kläder var spännande, svepande vackra och såg så mjuka ut att man bara ville ta på dem.

Fanny Ollas kändes uppfriskande och rolig även om hon stundtals blev lite väl knasig.
Plus för att hon även hade manliga modeller!


Naucler Design hade två toppenklänningar, den mintgröna här bredvid och en latexvariant av sverigedräkten. Hennes övriga fodral var inte i min smak. För till stor del är det väl smak det handlar om? Här åtminstone;-)
Klara Sjons Nilsson hade spännande former och Elin Sundling var som ett luftigt spöke med trycksvärta.

Vem som vann? Jo, Karin Malm vars efternamn antyder färgskalan.
HÄR presenteras alla deltagarna närmare.

Visningen gav mersmak, det här vill jag göra fler gånger!

Den oskarpa bilden från Fanny Ollas visning är min, de övriga har jag lånat.

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Project Runway på hemmaplan

  1. Jessica skriver:

    Hej!

    Vilka fantastiska kreationer!!! Blir pigg och glas och själen min skuttar runt! Finns det möjlighet att köpa mönster av dig?

    Ha en kreativ höst!

  2. rinosyr skriver:

    Skuttande själar – underbart! Kläder KAN göra livet ljusare!
    Njä, jag säljer inte mina mönster,hoppas du hittar något fint nån annanstans

Kommentera

