Sommarprojekt

När semestern började ta slut insåg jag att jag måste avluta den här från i våras för annars skulle den aldrig bli klar.
Det satt ganska långt inne, och det berodde på ärmen.

Jag ville ha svarta trekvarts-trumpet-ärmar men så räckte inte tyget.
Testade resår nertill på ärmen. Men ärmen var inte tillräckligt vid för att det skulle bli nån poäng med resåren. Klippte bort och sydde på grön volang. Volangärmar har jag ju sytt förut, det är bara att köra… men oj vad vid den blev! Clowndräkt liksom. Men resår nere på volangen då? Som en sån där tub med rynkade ändar? Oj, då blev det riktigt illa och där nånstans la jag den åt sidan.

Kanske måste man lägga åt sidan ibland. När jag fick rut-idén föll allt liksom på plats och nu tycker jag ärmen är det bästa på klänningen:-)

PS. Vår ”riktiga” dator har kraschat så ursäkta min oredigerade bilder.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sommarprojekt

  1. Caroline (MESC) skriver:

    Den är hur snygg som helst, och jag håller med, ärmen är jättesnygg!

  2. SiriR skriver:

    Åh, så deilig å bli ferdig med noe som har ligget lenge. Og resultatet ble jo kjempebra:)

  3. Lycke skriver:

    Oj, vilka underbart fina alster du skapat i det senaste!!!! Ärmen är underbar och jag ser framemot att komma i dylika kläder igen någon gång efter graviditeten 🙂

    Jo, det är jättekul med skolan – men som sagt – orken tryter snabbt och visst får man ta det lite lugnare! Är tusenfalt tröttare nu tycker jag – än när jag var gravid tidigare 🙂

    Hoppas allt gott med dig! Ser så ut – blir alldeles salig här inne 🙂

    Höstkramar Lycke

  4. aleisa skriver:

    Ibland är ufforna och bearbetade klänningar de vackarste, den var ursnygg som alla dina, kramar!

  5. Vibeke skriver:

    Kjempefin! Og nydelig stoff!

  6. Pia skriver:

    Jag gillar den vida kjoldelen och avskärningen i midjan men tyvärr blir mönster- och färgblandningen lite för mycket för mig

  7. Helena skriver:

    Superläcker!!!! Visst är det så att man ibland bara måste lägga något åt sidan ett tag för att sen plocka fram det någon annan gång och då ser man det i ett helt annat ljus…å så blir det så här braaaaa:)

  8. Susi Brox Nilsen skriver:

    OOOOOOOMG SÅ MY FIIIIINT du lager!!!!!!!!! Jeg ramlet helt av stolen her, og nå skal jeg ta en titt i din webshop!!!!

Kommentera

