Kjolchock

Höst är för mig kortkjolens årstid.
På sommaren duger inget annat än klänningar men nu längtar jag efter varma strumpbyxor och kjolar i murriga färger.
Och vilken tur att jag ligger så mycket efter i mitt bloggande… för då kan jag bjuda på kjolchock:

Själva modellen är inte mycket att orda om. Kort kjol klippt lite på fri hand, mestadels av gardintyger från 70-talet. Mudd i midjan, ibland förstärkt med bred resår. De flesta är i small (se nya shoppen). Skulle nån vara sugen på en större storlek är det bara att mejla.
Min favorit är nog hundkexet och sen den bruna med eldgula rosor.
Vilken gillar ni bäst?

Och just det, jag har gjort nya namnlappar! Dom kommer från worldwidelabel och har tjusig silvertext:-) Jag är mycket nöjd med dem! Lapparna är lite hårdare än de från minanamnband (kanske pga silvertexten?) men fördelen är att de inte ”spricker” när man syr längs långsidan.

Jag har fö undvikit den där noshörningen länge men nångång får man väl ge upp…

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Kjolchock

  1. Helena skriver:

    Åhhhh lovely lovely!!! Modellen är enkel som du säger men då får ju istället tygerna tala för sig:) Å det gör de med råge!!! Mina favoriter är de två nedersta till höger och till vänster!

  2. Helena skriver:

    Oooops glömde säga att namnlapparna var ju jättefina…ser riktigt proffsiga ut:)

  3. jag älskar den gröna kjolen. och sá den i brun, den är ju helt fantastisk.

  4. Mia/JuMel skriver:

    Vilka härliga kjolar! Mina favoriter är den i mitten på 2:a raden uppifrån och den där man ser ett par ben. Snygga namnlappar också.

  5. Retro Elephant skriver:

    Fina höstkjolar och snygga namnlappar!

    //Lina

  6. Vibeke skriver:

    Så utrolig fine de er alle sammen! Og jeg er helt enig i at høsten er tid for skjørt og strømpebukser 🙂

  7. SiriR skriver:

    Åh, for en herlig samling skjørt!
    Liker mange, men kanskje den i midten på rad to aller best:)

  8. Pia skriver:

    Som vanligt fastnade jag för den i blått och vitt. Älskar den färgkombinationen 🙂

  9. Kalunji skriver:

    Jäklar… det var verkligen en chock. Men en mycket trevlig sådan. Massa snyggt. Älskar förresten nya shoppen. Jag mailar dig snart angående den. Men annars…

    Kärlek

  10. Anja skriver:

    Oh, underbara. Har en tävling nu med lite tyger som kan passa dina syprojekt 🙂 kolla in här http://ladushkidesign.blogspot.com/

  11. AnKa skriver:

    Vilken härlig kjolchock 😀
    Jag är ju alltid en klänningsmänniska men kjol och tjocka strumpbyxor kanske inte är fel på hösten. Jag önskar mig en röd/rosa pompejakjol, skulle det vara möjligt??

Kommentera

