Senapsblomma

Det här senapsgula stretchfrottén använde jag när jag skulle sy ett Ekobyte till Solig.

Sparade en bit tillsammans med det bruna retrotyget (som jag sydde den här barntunikan av i tidernas begynnelse) och till slut kom tredje pusselbiten på plats när jag hittade det coola 60-talsmönstret.

Klänningen är i storlek 42 ca och därför lite väl stor på min provdocka.
Dock är formen toppen, en riktig figursmickrare:-)

Jag måste öva på att sy i stretchiga tyger! Den här frottén är verkligen superelastisk vilket jag är ovan med. Det är för att undvika vågiga fållar som jag gjorde de där kanterna längst ner och på ärmarna…

En skön sommarklänning, enkel men snygg på stranden tänkte jag när jag började sy den.
Ja, ja, det kommer fler somrar

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Senapsblomma

  1. mysigtdesign skriver:

    En klänning helt i min smak; formen, färgen, tyget…

  2. SiriR skriver:

    Men oj så lekker!
    Likte stoffene og den herlige 60 talls stilen:)

  3. Krumitott skriver:

    Men gud så fin! Underbara tyger (särskilt fottèn) och snygg modell!

  4. Thea (Kokalal) skriver:

    Wow, vilken urhäftig klänning. Kan tänka mig att den är grymt snygg på också, med den formen.

  5. Rockefår skriver:

    Oj!

    Den var flott! Fine farger og fasong – kjempefin!!!

  6. Merle skriver:

    Kul färg! Jag kommer faktiskt ihåg min mammas skjol. Trevligt med nostalgi.

Kommentera

