kjolfrossan fortsätter

Snurrkjol i röd/orange. Bara för att de är så härliga.

Den är egentligen lite för lång för min smak (typ 60 cm+mudd). Funderar på att korta den men gillar samtidigt den röda kanten. Använder ni så långa kjolar?

Och så en grön på beställning (annan storlek och längre än den i webshoppen).

Det gröna tyget köpte min mamma på 70-talet och sydde an duk av. Duktyget är numera en väska, en solhatt och en kjol så den här kjolen är sydd av tyget som blev över.
Helt oanvänt med starka fina färger:-)

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till kjolfrossan fortsätter

  1. Y skriver:

    jo, 60 cm är himla lagom faktiskt 🙂
    den rosablommiga var fantastiskt fin!

  2. jag är ganska kort, men har ändá tvá kjolar som är längre än ner till knäet, sá ja, jag använder sá lánga kjolar, helt med höga boots med klack.

  3. Amanda skriver:

    åh det gröna tyget har jag också och just nu har jag på mig det. jag gjorde en kjol av det 😀 kul kul.
    ha en fin fin måndag. kram Amanda

  4. Pia skriver:

    Jättebra längd, tycker jag. Gärna med höga stövlar eller snygga kängor

  5. Kati skriver:

    Bra längd tycker jag, mitt problem är annars att kjolarna är för korta!

  6. rinosyr skriver:

    ni var visst rörande överens! och jag som tycker så bra om de korta;-)

    Lämpligt nog har jag några ännu obloggade klänningar i överknälängd liggande:-)

Kommentera

