Fickor del 2


Kommer ni ihåg klänningen med jättestora fickor jag gjorde i somras?

Under hösten har jag jobbat med att förändra den och idag ska jag börja på den 5e (!) och förhoppningsvis slutgiltiga versionen;-)
Här kommer det andra försöket.

Tyget från tyg.se är lite stretchigt och det rosa är från en bomullsgardinkappa som även spetsen satt på.
Ärmen är lite rolig, den är dubbel och helt enkelt vikt i nederkanten.
Svarta passpoaler skulle ha gjort klänningen lite sportig men så tvärvände jag och gjorde en prinsesstårta istället.

Storlek 36.

Fortsättning följer…

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Fickor del 2

  1. hanna skriver:

    åh, vad snygg. fickorna är verkligen en hit!!

  2. groovymama skriver:

    De er fede, de lommer – det er skønt ud. (Og hvor er det altså skægt…vi har virkelig samme kjole-smag. Jeg er ved at færdiggøre kjole nr. 2 i et lignende snit – jeg syede den første i sidste uge, og den har simpelthen den bedste pasform, så nu er jeg næsten færdig med kjole nr. 2 :-). Jeg ligger muligvis billeder af kjolerne på min blog senere idag el. imorgen.

    kh
    Trine

  3. Kalunji skriver:

    Jag älskar stora fickor och husarskärning som mitt senaste inlägg antydde. Så denna kombination av dessa två hos dig faller mig perfekt i smak. snyggt!

  4. Hej ett litet grönt inredningstips till dig;)

    iLoveGratis är en sajt där man kan skänka bort prylar och möbler man inte behöver istället för att slänga de. Så om du har böcket, gamla möbler eller vad som helst skänk bort de gratis och enkelt!

    Är du en student eller någon annan som behöver möbler och prylar till inredningen av hemmet? hitta det mesta gratis på sajten…

    Just nu finns det 1000-tals prylar som skänks bort allt ifrån gardiner till soffor, bokhyllor och bilar.

    Tipsa gärna dina läsare om sajen:)

    http://iLoveGratis.se

  5. jejja skriver:

    Fickor är ju bara ett måste. Modellen ser verkligen superfin ut, ska bli kul å se det slutgiltiga resultatet med tanke på att denna är så himla fin =)

  6. Anna skriver:

    Superfina fickor! Och jag gillar verkligen den dubbla ärmen! Snyggt utan en massa sömmar som stör, och så får den lite stadga också. En hit! 🙂

  7. aleisa skriver:

    En award från mig!

  8. Pia skriver:

    Mycket snyggt att lägga tyget dubbelt på ärmen. Blir en annan stadga och finish då. Det ska jag prova 🙂

Kommentera

