Mera fickor!

Den börjar ta sig nu, fickklänningen. Ärmar (med uppvikningsflärp) och knyt i ryggen (som måste sänkas lite).
Och blått till det vackra röda tyget!

Jag har blivit svag för mörkblått i kombinationer. Har senaste tiden sparat tyger som gillar mörkblått så vi får se i vilket sammanhang de får mötas.

Hmm, så vill jag ju hitta på ett passande blomnamn till den också. Orkidé låter för fint och Käringtand för fult.., vad mer har ”fickor”?

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Mera fickor!

  1. grønn skriver:

    Herlig modell, og fine stoffer! De lommene er så kule – og praktiske!

  2. Strömming skriver:

    Tjusigt! Riktigt snygg färgkombo och vackra tyger. Läckert med fickorna men får man inte väldigt breda höfter?

    Lejongap kanske?

  3. AnKa skriver:

    Jättefin, det röda tyget är helt underbart, lite dalakänsla tycker jag.

    Det finns massor med blommor med ”fickor” kolla i en flora.
    Klöver, lejongap, lupin är några förslag 😉

  4. Hege skriver:

    For noen herlige farger sammen 🙂 Denne likte jeg kjempe godt!

  5. Agneta skriver:

    Guzmania kanske?

  6. Y skriver:

    jättefin! lejongap försåts

  7. jejja skriver:

    ohlala, älskar de nya ärmarna och klänningen är verkligen superfin =)

  8. jejja skriver:

    åh förresten….. lejongap =)

  9. rino skriver:

    Strömming: nja jag funderar pådet… På den första satt fickorna mycket längre ner, kanske är det snyggare men å andra sidan är det skönare att ha händerna i fickorna om de sitter så här. Annars gör själva modellen med det färgade i mitten en lite smalare.

    Ang blommorna: flera tycker alltså lejongap! Tack! Fler idéer?
    Guzmania var jag tvungen att slå upp men då kände jag förstås igen den;-)

  10. Anna skriver:

    Ranunkel kanske? Vacker blomma, och ett lite kärvt och inte så puttinuttigt namn. 🙂

  11. rino skriver:

    återigen ett namn jag inte kände till. det var en mycket vacker blomma och ett coolt namn

  12. SiriR skriver:

    For en kul kjole!!
    Likte kombinasjonen av det fargerike stoffet i midten og det svarte ytterst,

  13. Hello skriver:

    Lejongap var min första tanke också! Lite coolt och läskigt men en fantastiskt vacker blomma! Och fantastiskt vackra är ju klänningarna också, även om fickor så här, precis som Strömming skriver, inte skulle passa på min kropp. Men som tur är så ser ju inte alla ut som jag :)!

  14. Pia skriver:

    Vilken härlig färg på mittentyget.

    Blommor med fickor… hmmm… Vialer (gulvial, gökärt etc), Gullregn, Vicker (kråkvicker, ängsvicker, skogsvicker etc). Finns nog många fler…

    Eller varför inte ta det latinska namnet på en blomma. Lathyrus är t.ex samlingsnamnet på Vialer.

Kommentera

