Duvor med ärm

Den här Prästkragen är sydd i ett av mina absoluta favorittyger.
I nyskick är det här tyget mörkt grönt men det här har varit med länge och färgerna har förändrats. Fortfarande lika vackert, bara annorlunda.

Beställaren är en driftig bloggarkvinna som ska ge bort den i julklapp till någon som gillar grönt!

PS. Klänningen var inte helt färdig vid fototillfället. Ni får ignorera den lilla ojämnheten som syns på ärmarna.

PS 2.
I shoppen finns nu en likadan prästkrage med den vanliga puffärmen.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Duvor med ärm

  1. Strömming skriver:

    Åhhh vilken fin! Hade den i shoppen passat mig hade jag slagit till direkt, igen. Jag ÄLSKAR min prästkrage som kom i posten idag! Den sitter helt perfekt!
    Det här duvtyget är helt underbart!

  2. rino skriver:

    Å vad roligt att du säger det!

  3. grønn skriver:

    Åååå – den er jo helt nydelig! Jeg synes det var flott med lange ermer, og stoffet er jo helt fantastisk. Heldig er den som skal få den i julegave 🙂

  4. Anna skriver:

    Jag älskar de här ärmarna! Blir lite sugen på att beställa en själv! Kan du göra den här i en storlek 50, eller blir det problem?

  5. SiriR skriver:

    Så lekker! Stilig med lange ermer på den, det ble veldig fint:)

  6. groovymama skriver:

    Uh ja. Jeg skyndte mig også i shoppen – men desværre er den også for lille her. Kommer der ikke en i str. 42 – jeg vil så gerne købe en.

    kh
    Trine

  7. citten skriver:

    Denne var jo bare nydelig, skjønner godt at du liker det stoffet 🙂

  8. Maria skriver:

    Supervackert tyg!

  9. Retro Elephant skriver:

    Jättefin klänning. Är väldigt svag för duvtyget som Finlaysin designat om jag inte minns fel. Har aldrig sett det i grönt tidigar, bara i vinrött och blått.

    //Lina

    • rino skriver:

      jo det är Finlayson. Det finns förutom de färger du nämner även i brunt.
      Jag har själv inte det bruna men det finns att beskåda hos Kalunji:-)

  10. Vibeke skriver:

    Så utrolig fin!! Også rakk jeg ikke å kjøpe den før den var solgt… Jeg er SÅ fornøyd med min Rino, og skal helt klart kjøpe en til 🙂

  11. Caroline skriver:

    Hur snygg som helst!!! Till våren måste jag nog utöka min Prästkragesamling med någon i grönt, jag har ju bara två hittills, och visst måste man ha MÅÅÅÅNGA prästkragar, för att buketten ska bli extra fin??!!!

  12. Pia skriver:

    Jag gillar också grönt – det är en snäll färg för oss vinterbor. Tycker den var jättefin – speciellt med ärmen som är klippt så att bården med blommor kommer med. En fiin detalj

  13. Åsa Tidqvist skriver:

    kan bara hålla med alla andra – såå fint tyg, modellen är helt underbar (som vanligt) och jag gillar verkligen dina nya namnlappar med!!

  14. Malin skriver:

    Så vansinnigt snygga och inspirerande kreationer du gör!! Jag måste helt klart titta in i din webbutik när jag är färdig med att vara gravid (vet aldrig riktigt vilken storlek man hamnar på efteråt!)
    /Holdbart

  15. solig skriver:

    Alldeles underbar! Jag gillar den verkligen med ärm. Jag har tyget i rosarött.

  16. aleisa skriver:

    Och nu vill jag veta, vill jag veta vem hon är? det lyckliga ägaren för jag går dit och snattar dig av henne. SÅÅÅÅÅ FINT!!!!!!!!!!!!!!

  17. aleisa skriver:

    Hahaha, Den enda jag vet är att en precis likadan prästkrage ska jag ha! Beställer direkt i januari och det GÅR INTE ATT VÄNTA MER, för du har ju liksom torterat mig för länge nu, jag vill ha! GOD JUL; kära du!, vi hörs snart!

Kommentera

