Hoodtröja KLÖVER

Näpp, den här gången har jag inte sytt en klänning!

Det är nån slags hoodie fast utan vanlig huva. Istället har den en jättekrage som man kan fixa till lite som man tycker. Vilket alltid är kul:-)
Retrofoder såklart.

Tröjan är inspirerad av en herrtröja min kollega hade hittat. Den såg så skön ut att jag var tvungen att göra en damvariant i rino-tappning.
Eftersom både modell och material skiljer sig lite från det jag brukar göra så har jag nu även ett antal oanvändbara tröjor som blev till under vägen;-)

Nu undrar jag om ni stretchtygexperter kan hjälpa mig:

Var köper man bra joggingtyg med flossad baksida?

Var köper man bra velour?

Det ska vara lite gosigt sådär, halvstadigt och såklart vara fint även efter många tvättar.

Den här tröjan är sydd i hilco-velour som jag förstått att många gillar. Det kändes bra att sy i och den är skön att ha på sig. Möjligen är tyget lite väl kraftigt i den här typen av tröja. Sydde provtröjor i velour från Dollys och Ohlssons och tyckte Dollys var okej medan Ohlssons var lite för sladdrig och ”gles” om ni förstår hur jag menar.
Hur de ser ut efter många tvättar har jag inte hunnit kolla än.

Har gjort några ändringar på nästa tröja, bl.a. har jag tagit bort randen ovanför fickan. Bild kommer.
Har använt den här rätt flitigt sista tiden. Jag har trivts i den och fått positiv respons från omgivningen så räkna med fler såna här!

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Hoodtröja KLÖVER

  1. Y skriver:

    skitsnygg!! det där önskar jag varit min idé! stoff och stil är mest bang for the bucks men du borde ju ha firma och kan kolla sewlogent

  2. mirre skriver:

    wow gillar!

  3. Emster skriver:

    Den tröjan var det snyggaste jag sett på länge! Säljer du liknande snart?

  4. h skriver:

    Cool! Stilig och cool!

  5. aleisa skriver:

    LOVE rino! Det är så kul och du på samma gång! S&S eller stof2000 har tyger som du behöver, kolla för båda har hemsidor och du kan beställa hemma utan att komma dit. PUSS!

  6. Mia/JuMel skriver:

    Helt underbar! En sån vill jag ha!:)

  7. groovymama skriver:

    Wow – den er fantastisk🙂

  8. Strömming skriver:

    WOW vilken läcker!😀
    Så snygg krage/huva!😀

  9. Pia skriver:

    Jag köpte nyligen svart och gråmelerad sweatshirttyg med flossad insida från Stoff & Stil. Har inte packat upp det ännu men jag kan mejla bilder av det när jag gjort det. Tänkte sy tröjor till min särbo som, i princip, bor i den enda collegetröja han äger.

    Modellen du sytt påminner om en jag har och som jag avgudar så jag förstår om du vill ha fler🙂

  10. Kånkarong skriver:

    Jättemysig!
    Swelogent är även mitt tips. Priser som S&S fast bättre kvalla.

  11. miastick skriver:

    Underbar! Jag vill gärna köpa en framöver! Men det är bra att det tar tid såhär efter jul🙂

  12. Helt fantastisk snygg tröja. Ursnygg med andra ord! Jag tycker att SoS har bra kvalitet på sin velour, Jny är också bra men är osäker om hon har enfärgad, hon har ju däremot enfärgad frotte. Hilco velouren har jag inte testat, men har förstått at det är den som är Rolls Roysen. Ohlsson är inte rolig, men det märkte du ju själv.

  13. Curly skriver:

    Oh, längtar tills den kommer i butiken🙂

  14. Sofia skriver:

    Den ser verkligen jättemysig ut.

  15. Hanna skriver:

    Hej! Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se Där hittar du mina senaste shoppingfynd, lite låttips osv.. Ha en trevlig kväll!

  16. Ida skriver:

    Verkligen snygg! En tröja jag känner behov av…

  17. kattching skriver:

    riktigt snygg tröja! bra jobbat!!🙂

Kommentera

