Fortsätter med tröjor

Hade kvar lite velourbitar i snygga färger från när jag sydde till barnen (se här) och tillsammans räckte de till en hoodtröja:-)

Den här gången i medium. Min syster som är en klockren medium fick prova när den var halvfärdig och gillade att den inte hade muddar. Alltså provar jag nu en variant där nederdelen av ärmen är fodrad med samma tyg som i kragen (ett mystvättat örngott). Vik upp ärmen med stil mao:-)
Vad sägs, med eller utan mudd?

Nytt är också öljetterna! Supersnyggt om ni frågar mig!
Dock tvekar jag om banden. Visst kan man ha öljetter utan band, som prydnad?

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Fortsätter med tröjor

  1. Strömming skriver:

    Det där var ju grymt snyggt! Verkligen att vika upp med stil. Annorlunda och skitsnyggt!

  2. jejja skriver:

    Tycker allt är snyggt med den. Banden, öljetterna och kragen är ju helt underbara. Däremot är jag själv en muddtjej, skulle kunna ha mudd på allt, men det är ju en smaksak…..

  3. SiriR skriver:

    Skikkelig kul! Liker at man kan brette opp ermene og se det andre stoffet. Og så syns jeg det var fin detalje med båndene jeg:)

  4. malin skriver:

    Gillar starkt denna nya hoodtröja, skulle gärna mysa runt i en sån🙂 Jag är också en muddtjej så muddar skulle jag rösta på, men tycker samtidigt att det var läckert att kunna vika upp och visa det snygga fodret. Tycker det ser bättre ut utan banden eftersom de hänger från kragen längst upp, ser det lite för ”hängande” ut. I övrigt vill jag bara säga att du gör riktigt snygga kreationer!

  5. Annan skriver:

    Jag skulle välja med mudd, men helst i samma färg som ärmen (det frågade du en annan gång).
    Banden är snygga, men väl långa om du frågar mig:)
    Jag är sugen på en sån där vilja lova. Men då måste det vara rött någonstans, en svart med lite rött inuti eller en röd! med något passande inuti tex.
    De är mao fina🙂

  6. Klockarbarn skriver:

    Man kan ju ha band som går från öljett till öljett utan häng så att säga och utan möjlighet att dra ut eller knyta. Mer som en skosnörning fast utan rosett. Så får öljetterna ”mening” och finns med mer som en dekoration. Hur det skulle gå till att sy vet jag dock inte.

  7. Simons mamma, Gunilla skriver:

    Funkar utan mudd oxå. Jag tycker muddar kan bli lite varma. Helt klart utan band men med öljetter om jag får råda.

  8. Eva skriver:

    Snyggt med öljetter – band behövs inte. Tror jag skulle gilla vanlig mudd bäst (hör till dem som gärna drar upp ärmarna någon dm extra), även om uppviket är väldigt fint.

  9. Urfin! Jag säger med muddar och med öljetter, men utan band. Perfa!

  10. Hello skriver:

    Utan muddar, med band röstar jag för🙂 Den är jättefin!

  11. Pia skriver:

    Muddar eller inte spelar inte någon roll – sånt brukar man kunna se vid provning, vad som passar bäst.

    Du kan skippa banden eller ha dom något kortare. Ibland åker banden ur och inte slänger jag tröjan för det utan då blir öljetterna till dekoration istället vilket funkar bra för mig

  12. Pysse skriver:

    Klart man kan ha öljetter utan band!

  13. Åsa skriver:

    SÅÅ snygg! Denna gillade jag verkligen! och såklart man kan ha öljetter utan band i, det har en tröja min man har, köpt😉

  14. Elin skriver:

    Jeg synes trøjen er helt igennem perfekt som den er, med hætte, bånd, lommer og opsmøg i ærmet. Og nydelig farvesammensætning;0)

Kommentera

