Sommarlängtan

Jo, jag gillar snön! Men tänk det här tyget en varm sommardag…

I stort sett är det samma som den blåprickiga 50-talsklänningen. Ja förutom kragen då.
Gjorde nån knasig variant där kragen är hel och dragkedjan i ryggen slutar där kragen börjar.
Lite krypande för att komma i klänningen mao. Men det går ju att lösa för jag gillar kragen.

Nu när jag gjort några såna här har jag märkt att den kritiska punkten på modellen är midjan. Beroende på hur tajt och hur högt/lågt den sitter kan nån se bred ut medan en annan blir riktigt MadMen-stilig!

För övrigt är jag så trött på traderade påslakan med hål! Det här hade åtminstone ett tiotal – som säljaren inte nämnt:-(
Hålen var dessutom så pass utspridda att det blev ett pussel att bara att få till hållösa bitar till den här klänningen. Trots att jag hade 4 meter att ta av.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Sommarlängtan

  1. Emilia skriver:

    Somrigt vacker – skönt att drömma sig bort från snön en stund! Men vad tråkigt med håliga tyger – jag har mest råkat ut för alldeles för urblekta!

  2. SiriR skriver:

    Åh, for en herligsommerfølelse jeg fikknår jeg så denne kjolen! Så fin:)

  3. Carita Backman skriver:

    blir jättesugen på en sådan modell – kostar ??
    underbara färger – fyller jämnt i maj så det skulle vara kul med en NY rino klänning – har ju en förut som bekant – om du kikar på profil bilden på min blogg

  4. singh skriver:

    Sommarfinaste klänningen! Ja, ibland vill man ju ha ett visst utseende (typ hel krage) och då blir ju lösningarna som du gjort, att man får krypa i den. Så är det ju även på klänningar med blixtlås i sidan, helt ok alltså 🙂

  5. Strömming skriver:

    Tjusig!Väldigt fin modell med kragen!

    Så väldans tråkigt med hål i tygerna som inte nämns 😦

  6. Väldigt fin, Rino! Jag småskrattar åt din insikt om midjan, vi som har bh-mått mindre än midjemåttet vet hur det är med det där 🙂

    Jag tycker det är modigt av dig öht att köpa påslakan på Tradera, de jag har köpt har varit sådär …)

  7. rino skriver:

    Carita: kul att klänningen fick vara med på ett hörn! Det var en rolig beställning
    Singh: skönt att höra det från dig!
    Jenny: ja men jag räknar med att en del från tradera får gå till snedremsor eller myrorna. Tyvärr är jag dålig på att ge dåliga omdömen men eg kanske man borde det.

  8. Helena skriver:

    Ljuuuuuuuuuuvlig!!!!!

  9. Pia skriver:

    Tur man inte var säljare av det där påslakanet…
    Annars håller jag med Emilia – många lakan är urblekta vilket inte framgår av varken text eller bild/-er.

    Klänningen är fiin 🙂 och kragen mycket klädsam

Kommentera

