Badring kring halsen?

Skulle göra en slags sjömansklänning med utgångspunkt i ett 60-talsmönster.
Uppenbarligen lyckades jag få fram havskänslan för en vän kommenterade den med att det ser ut som om man har en badring kring halsen…

Dessutom använde jag en tråd jag vet är hopplös (men med perfekt färg!) till det svårsydda lycratyget så sömmarna är rejält vågiga.
(för att fortsätta på sjötemat)

Kanske skulle den funka om jag pressar mycket och gjorde mindre krage men jag lägger ner projektet. Och nu har jag köpt BRA tråd i perfekt färg.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Badring kring halsen?

  1. jag gillar kragen, den är sjömansaktigt utan att vara det för mycket. eller, utan att vara det pá det där uttjatatde (dock ocksá fina) klassiska sättet.

  2. aleisa skriver:

    vadå läger ner? skitt kul och retronytt tolkning av navy och 60tals, det är det! precis det var design handlar ju om!

  3. Pia skriver:

    Jag tycker också att den var fiin. Det ser inte ut som en badring – dum kommentar. Go for it, girl🙂

  4. krajamaria skriver:

    Jag gillar dina klänningar, valet och mixen av tyger! Men just den här är jag skeptisk till tror jag… En sådan krage bak kan se mkt fint ut tror jag, men framtill så blir det kanske mer en haklapp…
    Jag skulle nog tänka om tror jag….men vad vet jag, jag är inget modeorakel! Lyck till!

  5. aleisa skriver:

    jag håller inte alls med tjejen som kallade badring till kragen, och inte med krajamaria, men får acceptera alla andras åsik, jag tycker just detta är design, detta är tolkning av något i ny tappning och detta är en av dina bästa klänningen, alltså, allt enligt mig, med det ska du få höra sen!

  6. aleisa skriver:

    Att du googlade på regnbåge(arcoiris), vilket sammanträff! eller magkänsla, instink, eller som man säger på spanska; corazonada, jag litar på detta, och litar på dig!

  7. elin skriver:

    jo man ger lixom upp hopper
    t när man ser andra rita! men det blir faktiskt bättre hela tiden (problemet är ju då att man har lust att kasta alla gamla skisser!). Mne jag försöker åtminstone:D Kör hårt du oxå!
    /e

Kommentera

