Prinsesstårteinfall

Fick ett infall och gjorde en marsipanfärgad sak med dragkedja fram  och retrotyg i botten.
Efteråt kom jag på hur jag egentligen ville ha klänningen!
(den vänstra, fast med riktig knappslå)

Jag är så velig just nu. Sida upp och sida ner i min skissbok är fulla av varianter på en klänning (inte just denna men lite åt det hållet). Varje dag ändrar jag mig och hittar på en ny som jag tycker är bäst. Har en halvfärdig sydd och två halvfärdiga mönster ritade. För att komplicera det hela ytterligare så består skisserna av två olika tyger där det ena bara finns i min fantasi för tillfället.
Tur att jag är envis också.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Prinsesstårteinfall

  1. solig skriver:

    Roligt att du också har prinsesstårteinfall! Jag sitter just nu i min rosa prickiga Rino-solros och har en limegrön liten kofta till det. Känner mig vårig och prinsesstårtig!

  2. Emilia skriver:

    Tycker att klänningen blev läcker – snyggt med det rosa till retrotyget!

  3. Emilia skriver:

    Sv: Ja, jag har virkat smurfen själv!

  4. Pia skriver:

    Snygga snedremsor (har snöat in på det just nu🙂 )

  5. carro skriver:

    Underbara färger, gillar verkligen snedremsan. Verkar som om inspirationen är på topp trots velandet?!

  6. Moi! skriver:

    Alltid lika roligt att se och läsa om dina skapelser.

Kommentera

