Rutiga blommor

Kan man hjälpa våren på traven med somriga klänningar?
Jag tänker försöka iallafall!

Vi skulle göra en liten presentation* på modeteckningskursen jag går och just då fylldes hela mitt skissblock av kombinationen kallrutigt och varmblommigt.
Teckningar i alla ära men man måste ju sy också. Och den blev väl söt men inte riktigt som jag tänkt mig.
Hade drömt om seersucker eller stora svart/grå rutor men de här från Ohlssons fick duga. Kanske var det sorten på rutor? men för en sekund anade jag doften av häst… Och nästan, men bara nästan, (känsliga läsare varnas) …countryskjorta med ok-nitar *ryyys*

Fö har jag varit hemma med feber hela veckan och inte ens orkat titta åt symaskinen:-(
Men jag har iallafall sett en hel säsong av ProjectRunwayCanada på dvd!
Sen tidigare finns iaf en klänning med rutdetaljer och en så gott som klar knappklänning (utan hästlukt).

 

 

* Okej, jag hade inte tänkt att visa dem eftersom de inte är nåt vidare men nu har jag ju nämnt dem… Gubbarna är dock inte mina egna utan jag har ritat av dem i mina kläder.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Rutiga blommor

  1. Elin skriver:

    Jeg synes den er smuk:0)

  2. Emilia skriver:

    Jag tycker att det blev en snygg kontrast mellan tygerna – kanske lite country, men väl inget större fel med det 😉

  3. Amanda skriver:

    Hej du! Jag är fortfarande väldigt intresserad. Vad kostar kalaset. Tack så mycket. Jag älskar mitt smycke! Bär det så ofta jag vill och kan 😀

  4. pia skriver:

    Näää, inte country… Jag får associationer till strikt sekreterar-rutigt som vill släppa loss i något blommigt 🙂

  5. aleisa skriver:

    Åh, min kära idol, ingen Erik Saade, LOL, hos mig är det bara du! Vad kul med kursen, känns så spännande, jag vill vara med! det är så hälsomsamt att utvecklas, testing testing, underbart! KRYA PÅ, fy vad tråkigt med feber, men hoppas du mår bra nu. Jag har fina påslakan, vill du ha mera?

  6. Gila skriver:

    Sssnygg klänning!

Kommentera

