Rosettklänning

Dags för lite nytt här på bloggen! Skolan+ arbetet med prästkragarna har tagit all min sytid men nu hinner jag äntligen träffa min symaskin igen!
När jag beklagade mig för sonen att jag sytt så lite sista tiden sprang han iväg och ritade teckningen här nedanför som tröst.
Visst är den härlig?
Ritad ur minnet dessutom 🙂

Jag har iaf skissat massor och har många idéer jag vill prova, men först ut lite som legat oavslutat ett tag.

En ljus klänning med rutig rosett och volang till sköna sommardagar. Återvunnet tyg och så lite rynk i sidorna för bättre passform.
Sydde några liknande förra, eller om det var förrförra sommaren, som har blivit riktiga sommarfavoriter här hemma.

Och igår sydde jag klart en riktig strand-färgklick, ska försöka fota den i helgen.

Trevlig valborg!

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Rosettklänning

  1. Vibeke skriver:

    Så fin kjole! Og så herlig tegning av sønnen din 🙂

  2. Hanna! skriver:

    Snygg klänning!

  3. Emilia skriver:

    Vilken härlig sommarklänning – förstår att den är en favorit! Underbar teckning också!

  4. heimlaga skriver:

    Härligt! Både teckningen och klänningen!

  5. Y skriver:

    åh så söt! Nu har jag äntligen köpt en älkta rino och troligen fått en kompis att handla en direkt från din sida. Fantastisk modell!! jag är jättenöjd!!

  6. Y skriver:

    prästkrage alltså 🙂

  7. Pia skriver:

    Vilken fiin klänningsmodell. Me like 🙂

  8. Signe skriver:

    Klänningen är hur fin som helst!!!
    Om du tittar i min blogg så har jag lagt ut en bild där jag har på mig en av dina fina kjolar 🙂

  9. Moi! skriver:

    Vilken söt romantisk klänning!

  10. Elisabeth skriver:

    Så läcker 🙂

Kommentera

