Sommarröd

Då och då åker vi i med barnen och ser barnteater på Stadsteatern i Skärholmen. Vi brukar äta efteråt i centret där man kan beställa från olika restauranger men ändå sitta ihop (toppen med barn). Och så passar jag alltid på att besöka Myrorna.

Deras tyger är förhållandevis dyra för att vara second hand men nu hittade jag en så fin rund duk och kunde inte motstå den starka röda färgen. Rött och vitt känns sommarglatt och snurrkjolar är ju så fina ♥

PS.
Vår dator har kraschat (igen!) men när/om vi får liv i den så har jag bilder där på en del nysytt att visa upp… Dessutom fick jag anstånd att lämna in deklarationen till sista maj och just när jag ska fixa det sista i bokföringen så händer detta… Behöver min dator NU!

PS 2.
Kjolen är i medium, mejla om du är sugen på den! SÅLD!

PS 3 . Tyget är från Finlayson fö.

Det här inlägget postades i Damkläder, Kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Sommarröd

  1. Strömming skriver:

    Söt kjol! Tyget ser verkligen helt nytt ut!
    Jag ska just nu ge mig i kast med mitt bokslut, har också anstånd med deklarationen…! 🙂 Lycka till!

  2. pia skriver:

    Fiina fiina färger 🙂 Jag blev absolut glad av att titta på den. Hur lång är den från midjan och ner till fållen?

    • rinosyr skriver:

      De blir ofta rätt långa de här dukkjolarna, 58 cm plus mudd är denna.
      Och gör man halvcirkelkjolar av dem blir de tvärtom väldigt korta!

  3. Helena skriver:

    Men så läcker!!! Jag ser nästan Natalie Wood framför mig i ”Ung rebell”:)

  4. Jennie skriver:

    Underbar kjol! Jag har samma tyg fast i grönt och som en fyrkantig duk. Stod och vände på den för 10 minuter sen och undrade om jag vågar klippa i det fina tyget. Den gröna färgen är förresten lika stark som din röda. De måste ha haft någon super-färg (vars innehåll vi inte vill veta)? 🙂

  5. Pernilla skriver:

    Vilken underbar kjol! Hade jag haft figur så hade jag slagit till!
    Du har en award att hämta hos mig för att du inspirerar mig att fortsätta sy!

Kommentera

