Efterlysning!

Är det någon som har detta tyg?
Eller något med liknande färger och känsla?

Jag skulle gärna vilja köpa/byta i så fall!
Helst behöver jag ett helt påslakan, men ett halv funkar också.

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Efterlysning!

  1. aleisa skriver:

    nej, jag skickade den jag hade, men inte den andra färg har jag, dock jag håller ögon öppna om jag hittar, så får du dem direkt. Hur var det nu med de andra? vill du ha? då jag skickar bara om du vill ha dem. kolla mejlet nu!

  2. pia skriver:

    jag får kolla hemma – ropade in väldigt mycket på tradera ett tag

    • rino skriver:

      känner igen det där… Kolla gärna! Berättar senare vad jag ska ha det till…

      • pia skriver:

        Jag har inte varit i mitt extra källarförråd ännu men jag har inte glömt bort dig. Fast jag är lite osäker på vad du menar med ”liknande känsla”. När jag tittar på tyget i klänningen ovan tänker jag ”höst, brasa, kratta löv” men det är ju jag det…

      • rino skriver:

        kratta löv är nog inte så dumt… lite anspråkslös sådär. Jag ska sy en klänning som är så lik den på bilden som möjligt, ska kännas som samma klänning.
        Har hittat ett tyg som är någorlunda nära, men tar gärna emot fler förslag 🙂

  3. Klockarbarn skriver:

    Nu bloggar jag äntligen om din klänning. Den är bra över bysten men lite stor över rygg och mage. Hur syr jag enklast/snyggast in den tror du? I sidan eller i insnitten baktill eller lite i alla sömmar. Den får ju inte heller bli för smal för då kommer jag väl inte i den utan att sy i en dragkedja. Ettt bälte skulle vara bra men jag ser höggravid ut då.

  4. Petra skriver:

    Hej! Tack för fina ord! Jag tror inte jag har sytt i så stora storlekar, inte många plagg i såfall. Jag har mest sytt i mindre. Jag vill börja om på nytt med bloggandet och framför allt en ny blogg, ett nytt namn och en blogg mer om lite av varje. Både sytt och pysslat men även annat. jag kände mig liksom instängd av att bara sy barnkläder. Jag började göra det under tiden jag sökte jobb, för att jag sökte jobb inom konstruktion av kläder osv. Sen fick jag ju ett jobb inom det och då började jag känna att jag vill göra lite mer. Jag tänker även börja sy lite vuxenkläder, till mig själv. Det ska bli kul! Jag har inte sytt till mig själv på två hela år! PS: Jag hittade inte ens CD-skivan av visningen under flytten. Den är liksom puts väck! DS.

Kommentera

