Ny rinomodell?

Jag har jobbat med en ny modell på sistone.

Krage, dragsko i midjan och en lösare sittande överdel än jag vanligtvis gör. Några detaljer kommer jag att ändra men i stora drag så…

Berätta gärna vad ni tycker, är detta en ny rino?

Överdelen är i återvunnet tyg och nederdelen (här nån slags second hand-flanell som jag valde pga färgen) ska vara mer fladdrig, men i färger i samma anda.
Skulle gärna använda sandtvättad siden till kjoldelen om det inte vore så jämrans dyrt! Det skulle bli en skön krock mellan det ”fina” och det återvunna.

Och det är ju det jag vill med mina klänningar. Att de ska kännas lika bra på jobbet som i skogen och på fest… Klänningar är världens bästa plagg!

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ny rinomodell?

  1. AnnaMalin skriver:

    SUPERFIN!!! Verkligen. Kan bli något att satsa på nästa gång jag köper en rino-klänning=)!!!

  2. Terese Östling skriver:

    Jättesnygg! Det vore kanske snyggt med slät front och rygg och små dragskor i sidorna? Mera fladder i kjolen låter läckert;)

  3. Y skriver:

    Rizzo i grease, aj lajk🙂

  4. Lotta skriver:

    Gillar modellen, enfärgad för mig med effektfärg på kragen.

  5. Retro Elephant skriver:

    Jag hillar modellen men tycker det skulle vara ännu festligare med rundade kragsnibbar🙂

    //Lina

  6. Gittan skriver:

    Super fin modell som jag tror klär väldigt många olika kroppsfasoner!! Verkligen, jag blir så köpsugen!

  7. Signe skriver:

    Jättefin, men kanske med en lite mindre, mer rundad krage…

  8. Emilia skriver:

    Jättesnygg! Efter att ha läst kommenterarerna känns det inte helt främmande att se den med en rundad krage, men fungerar absolut med kragen som är!

  9. pia skriver:

    Tycker att kragen och sprundet var väldigt fint

  10. AnKa skriver:

    Kragen var jättefin! och jag ser den gärna större mer 70-tal.
    Dragsko och knytskärp är inte min favorit (jag tycker det ser lite enkelt och olyxigt ut) men om du vill ha det så skulle jag nog vilja ha en vidare och fladdrigare modell.

Kommentera

