Spontantopp


Igår var jag och en kompis och såg utställningen Modemakt på Nordiska Museet. Efteråt slumpade det sig så att vi hamnade i en klädaffär. Min kompis stack ett par byxor i handen på mig (och en matchande tröja, men jag kände knappt igen mig själv i provspegeln och bestämde att ett par byxor var nog vågat).

Så, idag skulle byxorna invigas… men – jag använder ju bara klänning – vad har man till ett par byxor!?!
Tur att det spöregnade oavbrutet hela dagen för då hann jag sy en schyst topp till🙂
(med inspiration från en weekdaytröja)

Färgen (eller ickefärgen) skyller jag på regnet.

Egentligen borde jag ha prioriterat annat men det var så skönt att bara få spontan-sy!
Steget mellan idé och sax är ofta så långt för mig, det är alltid så mycket ”på kö”.
Tänk vad härligt att bara klippa på och se vad det blir.

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Spontantopp

  1. Vibeke skriver:

    Så fin! Og jeg har fått kjolen i posten i dag og fy søren den er FIN!! Du er så utrolig flink og jeg setter sånn pris på at noen lager kjoler jeg synes er så fantastisk flotte🙂 Stå på! Men selvfølgelig husk spontansyingen – det er jo det som egentlig er gøy🙂 God søndag videre til deg!

  2. sá fint det blev!
    min rino-klänning kom förresten fram och sitter som en smäck, helt underbart! jag är verkligen supernöjd.

    och sá kom jag pá ngt: det vore väldigt fint med möjlighet att köpa passande bälten till dina klänningar! eller överhuvudtaget med trevliga bälten i vintagetyger, med fina plast- eller metallspännen. vad tycker du om det?

    • rino skriver:

      Toppen att den passade!

      Jo jag har faktiskt funderat på det, har hittat lite spännen på olika loppisar men inte riktigt kommit till skott… Däremot skulle jag nog köra enfärgat till mönstrade klänningar men till byxor eller enfärgade klänningar vore ett mönstrat bälte perfekt!

      Tänker du smalt eller brett?

  3. Kaja skriver:

    Snygg! En sådan skulle jag faktiskt kunna tänka mig. Det är mycket mörka kostymer på jobbet och jag vet inte om en hel klänning skulle få gubbarna att svimma i raderna, men en topp matchad med neutrala byxor? Skulle nog kunna funka…

  4. Helena skriver:

    Supercool spontantopp!!! Passade ju alldeles förträffligt till byxorna dessutom:)

Kommentera

