Ny säsong av Project Runway och dessutom en ny bra serie

På torsdag drar äntligen säsong 9 av project runway igång i usa🙂

Och apropå PR så har de bytt kanal och istället har BRAVO tv satsat på en ny liknande serie, Fashion Show, the ultimate collection (fast var försiktig med att kolla länken, du kan se vem som vinner! Jag har några avsnitt kvar så jag vågar inte kolla). Jag har lyckats ladda ner säsong 2 och ettan är beställd på dvd (för en månad sen, kan det ta så lång tid att skicka en liten skiva från usa?).
Upplägget är att deltagarna är uppdelade i två ”modehus” och därför måste samarbeta för att få fram en cohesive (såklart!) kollektion. Vilket såklart ställer till det eftersom inte alla designers gillar att samarbeta… Programledare är Iman som även lett Project Runway Canada.

Rekommenderas för alla som gillar PR!

Jag är också på jakt efter
All on the line
, där designers vars verksamhet inte går så bra får (hård) kritik och hjälp.

Nån som vet var man kan se den?
Kommer nog som dvd så jag får kanske bara lugna mig lite…

På hemsidan finns iallafall små snuttar att se och det verkar toppen.

Kryddar inlägget med några spännande PRs9-deltagare och lite portfoliobilder…
Här kan man fö läsa lite åsikter om den kommande säsongen.

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ny säsong av Project Runway och dessutom en ny bra serie

  1. Agneta skriver:

    Åhhhhh vad jag har längtat! Va bra du har koll! Dom andra serierna ska jag också försöka kolla in. Vars beställde du dvd’n ifrån… ? Måste skaffa barnvakt på fredag alltså.🙂 (så jag kan få se PR i lugn och ro)

  2. Jennifer skriver:

    Jag är också en av dom som ser på alla dessa program🙂 Brukar se dom på den här länken http://realitytvfan.org/ eller här http://www.sidereel.com/.
    Hoppas du får en bra fortsättning på sommaren och tack för alla fina kläder, bilder du delar med dej av.

  3. Tyg och otyg skriver:

    Var kan man se PR säsong 9?

  4. rino skriver:

    Här köpte jag dvdn: http://www.dvdstarshop.com/product_1722.html

    Fast trots dyrt porto har den inte kommit än och det är över en månad sen jag beställde😦

  5. Agneta skriver:

    Att det är dyrt spelar ingen roll om det är nåt man veeerkligen vill ha.😉 Däremot att det tar mer än en månad på sig att komma fram är ju däremot ett problem!!😮

Kommentera

