Rino goes bröllop

Jodå, brudklänningen är klar och till helgen vankas det bröllop i en kyrka i Dalarna.

Tänk vad underbart att det finns människor som vill ha sin brudklänning i återvunnet tyg (fast fodertyget är nytt)!

Modellen skulle vara rak och ren. Vi bollade tyger och idéer via mejlen och resultatet blev en slank lång sak med hög skärning och långa band i ryggen.

Tyget är härligt storblommigt i milda färger. På bilden syns den mönstrade sidan av klänningen, den andra är mer i den ljusgröna bottenfärgen. Ursprungligen är det ett påslakan, köpt av Klockarbarn.
Helt perfekt tycker jag.
Lite traditionellt men ändå inte.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Rino goes bröllop

  1. Singh skriver:

    Oh my God, Vilken vacker klänning!

  2. Jessica skriver:

    Det här var riktigt kul att se. Vilken fin klänning. Extra kul att det är en brudklänning. Fint jobb.

  3. Pia skriver:

    WOW! Läcker! Synd man inte har någon att gifta sig med😉

  4. Ingrid skriver:

    alldeles fantastisk!

  5. Signe skriver:

    Så fin!!!! Hade ju funkat kanon som balklänning till ex studentbal också.

  6. rino skriver:

    ja, jag tror att hon funderar på att klippa av den efteråt och ha den som vanlig klänning

  7. Jo skriver:

    Den var riktigt fin! Roligt att hon ”vågade” ha annat än vitt och att det blev en Rino-klänning!🙂

  8. Sofia skriver:

    Vilken fantastiskt fin klänning, sån skulle jag också velat ha när jag gifte mig. Helt underbar!

  9. Strömming skriver:

    Helt underbar klänning!
    Hade tänkt sy mig något liknande till när mitt jobb har 100-årsjubileum i september, men nu får jag se om magen kan få plats! Kul att få se något man själv gått och funderat på!🙂 Helt underbar klänning!

    • rino skriver:

      jamen gör det! Samma överdel är jättesnygg med vidare kjol (jag har provat!). Har du stor mage vore det perfekt med ett tajt stretchigt tyg i kjoldelen så att magen verkligen syns🙂

  10. AnKa skriver:

    Wow en brudklänning jag skulle vilja bära!!!!
    Både tyg och modell är kanonfina.

  11. Kristin Kvarnvik skriver:

    Superfin! Modellen, tyget, allt!

  12. Debbie skriver:

    Du syr så fantastiska klänningar!! En vacker dag, när jag är lite smalare, ska jag beställa en av dig!!🙂 Maken får väl först bestämma sig för om familjen är komplett eller inte…😉

  13. ingrid carlsson skriver:

    Underbar modell och ett urläckert tyg!!

  14. aleisa skriver:

    âh, verkligen en drómklánning, det ár darfór jag kallade min Michael JAckson, men denna gàng du har liksom blivit stórre án nànsing, jag tror jag dór!!! Och en sak till, ár Susanna gravid? Spánnande!

  15. Kul med en annorlunda klänning!🙂

  16. Anna Steen skriver:

    Gud så vacker! Av alla dina underbara klänningar är detta absolut en sor favorit! När jag får gifta mig kan jag helt klart tänka mig en i denna stil. Fast jag hela tiden varit inne på traditionellt vit klänning har jag nu omvärderat till en i liknande stil i återvunnet gult tyg. Tänk så vackert!! Jag återkommer när det är dags att lägga en beställning😉

  17. Agneta skriver:

    Ursäkta, men denna är helt jävla underbar! (en slank profil är ju inte heller helt fel…)

  18. Evasleva skriver:

    Wow, den är ju helt fantastisk. Vacker modell (både på klänning och kvinna) och så fint tyg!

  19. groovymama skriver:

    WOW – den er simpelthen så fantastisk…..!!!

  20. Lo skriver:

    FANTASTISK!!!!!!

Kommentera

