Dags för mössa

Ute lyser hösten som vackrast och några kalla öron är det inte tal om!

Jag har experimenterat med mössmodeller ett tag nu och här ser ni resultatet – mössan Vide!

Pösig modell med knappflärp i nacken. Som Iris fast på huvudet alltså. Är man knapptok så är man.
Sköna är de också.
Mössorna är fodrade med fleece eller stadig interlock.

Det här inlägget postades i Damkläder, på huvudet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Dags för mössa

  1. Palven skriver:

    Me like a lot – så himla coola :o)

  2. Hanna skriver:

    Åh, vad smart! Instant pös! 🙂

  3. Malin skriver:

    Lägg upp dem på webshopen fort som attan så jag kan inhandla en eller två. Löjligt snygga är dem!

  4. sofia skriver:

    Åh! Sjukt snygga!!

  5. karinottilia skriver:

    Jag som är svag för vävda bomullstyger välkomnar dessa! Så himla fina 🙂

  6. åsa Tidqvist skriver:

    är de i vävda tyger alltså?! så coola! du är min Idol Rino!

  7. Mallaching skriver:

    Jättefina! Är det nånting som du kommer lägga in i butiken? Vilka storlekar isf? Bra julklapp ju…. 🙂

  8. rino skriver:

    Kul att ni gillar dem 🙂
    Håller på att fixa bilder till butiken nu.

    Ang storlekar så provar jag mig fram lite. De är skönast när de inte sitter alltför hårt så jag har hamnat runt 58-59cm men tänker att man kan beställa andra mått.

    • rino skriver:

      har för övrigt letat i storlekstabeller men hittar inte huvudmått. Mått för böjda armbågar och annat intressant finns med men inte huvuden. Märkligt.

      Den som vet sitt mått får gärna lämna en kommentar här, vore toppen att få lite att jämföra med!

  9. karinottilia skriver:

    Mitt mått är 57, så Pompeja i storlek 58 blir kalas 😉

  10. Tess skriver:

    Det blev riktigt snyggt! 🙂 Dina bilder kommer snart. Kram

  11. Mallaching skriver:

    Mitt mått är ehmm.. 60cm… 🙂

    • rinosyr skriver:

      Tydligen skiljer sig huvudmått åt en del, jag har fått beställningar på både större och mindre mössor! Fast jag syr dem runt 59 så får man hojta till om man önskar annat.

  12. Amanda skriver:

    Wow kreativt och vackert som vanligt 😉

  13. AnnaMalin Kax skriver:

    Dina mössor är supersnygga!!! Och de nya bilderna på dina klänningar lika så!!! Ska nog göra reklam för dig i min blogg snart igen…så att folk inte missar det här!!

Kommentera

