Städrock

På kursen på tillskärarakademin skulle vi göra en skjorta.
Min blev en städrock.
En fin städrock.

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Städrock

  1. Jes skriver:

    Superfin!!! men varför inte kalla det en klännig? Finns det städrockar nu förtiden? jag tänker på min mormor, hon hade städrock

    • rino skriver:

      ha ha, det här tyget var nog sprillans nytt när din mormor köpte städrockar. Det är nog mest att hela klänningen ger en gammaldags känsla. Men jag gillar den 🙂

  2. groovymama skriver:

    Hvor er den smuk!!!

  3. Pia skriver:

    Kommer den i produktion? Eller en A-klänning med dragkedja fram? Isåfall vill jag köpa 🙂

    • rinosyr skriver:

      Nä, det var en engångs, tror jag… Inte A-klänning, den är rätt fint formad så skärpet behövs eg inte men jag tyckte spännet passade så bra!

      Köpte en massa skärpspännen och knappar av en kvinna jag hittade på blocket så nu får jag ta och sy skärp ett tag framöver 😉

  4. Lina skriver:

    underbar!!

Kommentera

