moodboards

Ett par moodboards inför smink och hår på visningen.

Kläderna är alltså inte mina (bortsett från rönnen), bilden ska bara ge en känsla, vara ett inspirationskollage.


Jag är inte helt bekväm med att göra moodboards än (för ett år sen visste jag inte ens vad det var) men jag gillar iden och skulle vilja använda mig av det mer.
Nån som brukar göra såna? Isf, i vilka sammanhang?

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till moodboards

  1. Singh skriver:

    Brukar inte göra moodboards, men på utbildningen jag går (slöjd, textil) ska vi alltid göra skisser, så jag har försökt mig på att göra en moodboard. Jag arbetar med att utforska och ska gestalta stilen kawaii. Kommer på bloggen framöver!

  2. argcub skriver:

    Vi gör de varje gång vi ska presentera en kollektion. Håller på att göra min slutskollektion nu, och njuter av min moodboard, som jag älskar. Faktiskt gillar jag mer att göra collaget än att rita dockorna, kram!

Kommentera

