Väskorna

När vi var på Teneriffa för en månad sen hittade vi en liten smyckesaffär som skulle stänga. Allt kostade en euro och jag plockade på mig några ringar och en väska med runda handtag. Själva väskan var rätt ful, batik med små speglar (okej, jag hade antagligen gillat den på 90-talet) men jag ville använda handtagen till en egen väska. Som tur var tyckte min snälle sambo att jag var snål och när jag skulle betala slängde han upp tre väskor till på disken.
Jag hade just fått tips av Kalunji att sy matchande accessoarer till modevisningen så handtagen kom perfekt.
För att inte ”övermatcha” fick väskorna bli i manchester med detaljer i klänningarnas tyger.
(Dessutom spånade jag på hårblommor, armband eller att sy band att vira runt modellernas vrister. Men eftersom jag är lite fröken-sista-minuten är jag helt nöjd med att iallafall ha hunnit väskorna.)

Bilderna är på tok för mörka men den ena väskan är petrol med foder i det senapsgula tyget som finns i den långa fladdriga klänningen i visningen. Väskan skulle knyta ihop det hela eftersom jag ursprungligen hade med en kjol i samma tyg med tröja i petrol.
De svarta väskorna har ett riktigt godisrosa fodertyg (hittade en liten snutt på loppis i somras).

Jag funderar på att sy några väskor helt i retrotyger och lägga upp i shoppen.
Finns det något intresse för det?

Det här inlägget postades i Väskor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Väskorna

  1. Åh absolut!🙂 Det är så snygga!

  2. Retroknappen skriver:

    Garanterat! De är ju grymma!

  3. Helena skriver:

    Superläckra!!! Å tillsammans med dina kläder i övrigt blir de ju en helgjuten ensemble:)

  4. Caroline skriver:

    Här finns det definitivt intresse, de var ju supersnygga!

  5. Hanna K skriver:

    Jätteläckra väskor, och så rolig modell! =)
    Ja, kommer ha barnmodeller på modeshowen, har mina egna barn och vänners som ställer upp, vi vuxna går med dem, mer som show än visning.=)

Kommentera

