Favvotröja (söker namn)

Under vintern har jag provat mig fram i tröjornas värld (okänd mark för en klänningstok som jag). Och vet ni vad, jag tror att jag till slut gjort en jag verkligen gillar!

Fladdrig under armarna, tajt i midjan och en massa mag-gömmande rynk.
Och retrotyg.
Viskostrikå.

Har hittills sytt den i small och medium och provningen på vänner har gått bra.

Nu måste jag ge den ett namn.

Rinokläder heter gärna efter blommor, träd etc.
Förslag tas tacksamt emot!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PS. På bilderna har jag kjol men häromdan gick jag faktiskt och köpte ett par byxor för första gången på…. ja, bra länge iallafall.
Det är väl en komplimang till tröjan!
Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Favvotröja (söker namn)

  1. AnnaMalin Kax skriver:

    ”Solros” tycker jag!!! Så superfräscht, snyggt och originellt!! Precis som solrosen…Ett till plagg på min önskelista:-D!!! Kram!!/AnnaMalin

  2. Linnea skriver:

    Och jag tycker att en tröja som är lite fladdrigare upptill och tajtare nedtill ska ha ett tränamn så jag föreslår kastanj

  3. Retroknappen skriver:

    gillar namnen tuvstarr och ängsull…

  4. rinosyr skriver:

    Gillar🙂

    Skulle ni kunna tänka er att använda en sån tröja?

  5. Strömming skriver:

    Jättefin! Du är min favvodesigner och jag skulle självklart anväbda en sådan tröja! En rosenskära tycker jag den ser ut som!

  6. lotus83 skriver:

    cembra. jag har en cembra-tall på min tomt i dalarna. det är en tall som ser ut som en gran. lite både och. mycket mycket vacker.

  7. Åsa Carlsson skriver:

    Pion föreslår jag. Pionen är en gammal klassisk blomma och namnet passar bra på dina moderna och klassiska kläder med retrotyg tycker jag.
    /Åsa

  8. Lina skriver:

    Superfin! Inte dumt med lite diskret rynk på magen🙂 Kanske att det är en Flox? Eller Brudbröd som är släkt med Älggräs?

  9. Pia skriver:

    Tycker att tröjan är mycket snygg och jag skulle gärna bära en. Mina namnförslag är kvanne, viol, humle och gullspira

  10. Jättefin tröja, intressant design som skiljer sig från mängden! ”Prästkragen” kanske?🙂 Tack så jättemycket för de fina örhängena! Jag blev så glad, tack själv! Lila är min favoritfärg så det var jättekul att det kom ett lila par:)

  11. Sandra skriver:

    Min första tanke på ett namn är blossom! Vet inte varför men tycker det passar. Jättefin och jag hade definitivt velat ha en

Kommentera

